14:02

سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس در اقدامی نادر با اکران فیلم سینمایی «باردو» در سینماهای آمریکا و مکزیک پیش از عرضه آنلاین موافقت کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کمپانی نتفلیکس اعلام کرد که بر خلاف سیاست معمول خود با اکران فیلم سینمایی «باردو» جدیدترین ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» در سینماها پیش از نمایش آنلاین موافقت کرده است و این فیلم که به تازگی در جشنواره ونیز رونمایی شده از ۲۷ اکتبر در سینماهای مکزیک و همچنین از ۴ نوامبر در سینماهای منتخب ایالات متحده و پس از آن ۱۶ دسامبر در سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد.
«ایناریتو» در این باره به خبرنگاران گفت: «از نتفلیکس بسیار سپاسگزارم، زیرا آنها نه تنها به من حمایت کامل و آزادی دادند، بلکه به من اجازه دادند این فیلم را به مدت هفت هفته در مکزیک در بسیاری از سینماها و در ایالات متحده اکران کنم. این اتفاق بی‌سابقه است که من واقعاً از آن قدردانی می‌کنم و احساس می‌کنم نمایش باردو روی پرده سینما به نفع فیلم خواهد بود».
فیلم اسپانیایی زبان «باردو» که شخصی‌ترین فیلم «ایناریتو» محسوب می‌شود، نخستین ساخته این کارگردان مکزیکی پس از فیلم «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.
«باردو» یا «وقایع‌نگاری اشتباه مُشتی حقیقت»، یک کمدی نوستالژیک درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مشهور مکزیکی که برای مواجهه با گذشته خودش و واقعیت کنونی کشورش به مکزیک بازمی‌گردد. فیلمبرداری این فیلم پائیز سال گذشته به پایان رسید.
ساخته قبلی «ایناریتو» با عنوان «بازگشته»، ۱۲ نامزدی جایزه اسکار دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد. «بردمن» نیز در سال ۲۰۱۴ برنده اسکار بهترین فیلم شد و در مجموع ۹ نامزدی دریافت کرد و اولین جایزه بهترین کارگردانی را، برای او به ارمغان آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *