11:00

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از وزارت‌خانه‌های مهم، اثرگذار، حساس و راهبردی عنوان و اظهار امیدواری کرد ‌با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی، شاهد اقدامات خوب و تحول‌گرانه در این وزارتخانه باشیم.
مقداد ذکی‌زاده روز یکشنبه به ایرنا گفت: همیشه یکی از مطالبات مهم نخبگان از روسای دولت ها و روسای جمهور این بوده که یک فردی در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنشیند که عملاً بتواند اقدامات تحول گرایانه دراین مجموعه را کلید بزند؛ زیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مجموعه‌های مهم، اثرگذار حساس و راهبردی بین وزارتخانه‌ها محسوب و شاید نقشه راه فرهنگی کشور در دوران هر دولتی در این وزارتخانه تهیه و تدوین می شود.
مدیر عامل خبرگزاری دانا ادامه داد: اگر فردی که سکان‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اختیار می گیرد، فردی کارکشته و آشنا با موضوعات فرهنگی نباشد، به طور یقین با چالش های زیادی مواجه خواهد شد. محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم بدون شک با توجه به سوابق خوب و درخشان در حوزه‌های مختلف و از طرفی انجام کارهای اجرایی در سطوح متفاوت می تواند منشا تحولات خوبی در حوزه های مختلف این وزارتخانه باشد.
ذکی زاده ادامه داد: با مطالعه سابقه کاری اسماعیلی و با توجه به سن و سالی که دارد به نظرم انگیزه کافی برای ایجاد تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم خواهد بود.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان اهل تعامل بودن اسماعیلی را از دیگر ویژگی‌های خوب وی عنوان کرد و گفت: فردی که می خواهد در مسند ریاست فرهنگ و هنر و رسانه بنشیند، باید از ویژگی تعامل برخوردار باشد در غیراینصورت عملاً امکان مدیریت صحیح و مناسب را از دست خواهد داد.
به گفته ذکی زاده ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طیف‌های مختلفی از اهالی مطبوعات و رسانه تا هنرمندان شاخه های مختلف سروکار دارد از این رو فضای فکری خیلی مبسوطی را ادامه کار در این وزارتخانه می طلبد.
ان فعال رسانه ای با اشاره به دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: تا جایی‌ که شنیدم ایشان گروه خوب و کارکشته‌ای را برای این مجموعه آماده کرده که فکر می‌کنم با حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد اقدامات خوب و تحول گرایانه ای خواهیم بود.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: فکر می‌کنم انتخاب اسماعیلی یکی از انتخاب های خوب آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری برای مجموعه کابینه بوده و با برنامه‌ریزی که دارد در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بتواند در واقع باقیات و صالحات از خودش در این مجموعه به جای بگذارد.
مدیر عامل خبرگزاری دانا در عین حال گفت: همه اینها نشان می‌دهد بالاخره او توانایی انجام کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد و به فضل خدا شاهد پویایی در این وزارتخانه با حضور اسماعیلی باشیم.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد با رای خوب و بالای خود به آقای اسماعیلی و برنامه‌های وی این پیام را به مردم منتقل کند که مجلس خواهان تحول در مجموعه‌های فرهنگی وهنری و مجموعه های مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گفتنی‌ست رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که محمد مهدی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قوه مقننه معرفی شده است.
محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.
عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران،مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *