10:37

ساخت یک فیلم روانشناختی مهیج و مدرن براساس موزیکال معروف «شبح اپرا» کلید خورد.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، نمایش موزیکال شبح اپرا (Phantom of the Opera) از سال ۱۹۸۶ میلادی با اقتباس از کتابی به همین نام از گاستون لورو، نویسنده و خبرنگار فرانسوی، روی صحنه تئاترها در برادوی نیویورک رفت. این نمایش که رکورد طولانی‌ترین اجرا در برادوی و وست اند را در اختیار دارد، در همان سال اول جایزه الیور و در سال ۱۹۸۸ جایزه تونی برای بهترین تئاتر موزیکال را به دست آورد. شبح اپرا تاکنون در مجموع ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در جهان فروش کرده و پرفروش‌ترین تئاتر تاریخ است.
اگرچه رمان شبح اپرا در سال ۱۹۱۰ یعنی بیش از یک قرن پیش منتشر شد، ردپای آن در عرصه هنر همچنان دیده می‌شود. در سال ۲۰۰۴ یک فیلم لایواکشن با بازی امی روزوم و جرارد باتلر براساس داستان این رمان ساخته شد و دو نامزدی برای اسکار به دست آورد. اما ظاهرا این پایانی بر تسخیر سینما توسط شبح اپرا نبود و یک فیلم جدید براساس این رمان در دست ساخت است.
این فیلم که شبح (Phantom) نام دارد، برداشتی مدرن از داستان شبح اپرا خواهد بود که ماجراهایش در صحنه موسیقی معاصر لندن جریان دارد.
شبح یک فیلم روانشناختی مهیج در سبک و سیاق فیلم‌هایی چون قوی سیاه (Black Swan) و میزِری (Misery) خواهد بود که رابطه رمانتیک تاریک و مخربی که اولین بار در رمان لورو تصویر شد را واکاوی می‌کند؛ این فیلم قصد پرداختن به وجه رمانتیک رابطه مذکور را ندارد بلکه تعلیق و ترس آن را می‌پذیرد و به تصویر می‌کشد.
اسکوتر براون و جیمز شین از تهیه کنندگان معروف دنیای موسیقی، قرار است در همکاری با بهترین ترانه‌سرایان و آهنگسازان معاصر برای این فیلم ترانه‌های جدید بسازند. در فیلم شبح بازیگران به یکباره شروع به خواندن نمی‌کنند و ترانه‌ها به صورت اورجینال از دل خط داستان بیرون می‌آیند. براون قصد دارد از چند خواننده پاپ مشهور از جمله جاستین بیبر و آریانا گرانده در این فیلم استفاده کند. فیلمنامه این فیلم مهیج را نیز آنتونی مک کارتن، رمان‌نویس مطرح نیوزلندی، می‌نویسد که بیشتر به نگارش فیلمنامه بوهمین راپسودی شناخته می‌شود. بوهمین راپسودی ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸ و پرفروش‌ترین فیلم غیر ابرقهرمانی و غیر انیمیشنی این سال بود که در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب و نود و یکمین دوره جوایز اسکار، درخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *