14:12

هیات مدیره مطبوعات خارجی هالیوود که اهداکننده جوایز «گلدن گلوب» است با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد برنامه عملی برای رفع انتقادهای وارد آمده به این سازمان آماده کرده است.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، گروه اهدا کننده جوایز گلدن گلوب دیروز دوشنبه طرحی را ارایه کرد که بر مبنای آن اعضای سیاهپوست و رنگین‌پوست این سازمان افزایش می‌یابد و همچنین محدودیت‌هایی برای دریافت هدیه که اعضای کمیته‌های برای کارهایشان می‌توانند دریافت کنند، وضع می‌شود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، که دربرگیرنده گروه کوچکی از روزنامه‌نگارانی است که هر سال جوایزی به برترین‌های سینمایی و تلویزیونی سال اهدا می‌کنند، در دل یک بحران عمومی سازمانی قرار گرفته است.

هیات مدیره گلدن گلوب که کمتر از ۹۰ عضو دارد گفته است قصد دارد در سال ۲۰۲۱ اعضایش را تا ۲۰ نفر افزایش دهد و بیشتر بر جذب اعضای سیاه تمرکز کند. در نهایت ظرف ۱۸ ماه آینده تا ۵۰ درصد بر تعداد اعضای این سازمان افزوده می‌شود و بیشتر اعضا نیز از میان گروه‌هایی انتخاب می‌شوند که جمعیت کمتری در این سازمان دارند.

روشن نیست که آیا این اقدامات جدید برای مهار طوفانی که گروه را تهدید می‌کند کافی خواهد بود و می‌تواند مانع پایان دادن به فعالیت یکی از پربیننده‌ترین جوایز صنعت سرگرمی باشد یا خیر.

هیات مدیره این سازمان با انتشار نامه‌ای این تغییرات را اعلام کرد و افزود: چند ماه اخیر برای همه ما سخت بود و به سختی تلاش کرده‌ایم تا با یک برنامه عملی و با یک پیشنهاد منجسم و با راهنمایی گرفتن از مشاوران خارجی و شرکای رسانه‌ای به صورتی عمیق به بررسی درون سازمانی بپردازیم و یک نقشه راه برای تغییر در سازمان ارایه کنیم.

در این نامه همچنین گفته شده اگر این اقدامات از سوی همه تصویب نشود هیات مدیره ممکن است استعفا کند.

در گزارشی که سال پیش و در آستانه برگزاری گلدن گلوب ۲۰۲۱ منتشر شد روشن شد هیچیک از ۸۶ عضو این سازمان سیاهپوست نیستند و همچنین فرهنگ فساد با دریافت هدایا و اقامت در هتل‌های گران قیمت برای رای‌دهندگان از سوی مدیران برخی از پروژه‌ها، می‌تواند آنها را امیدوار به دریافت نامزدی کند.

در پاسخ به این انتقادها بیش از ۱۰۰ شرکت روابط عمومی اعلام کردند اگر تغییراتی در این زمینه صورت نگیرد، دسترسی مخاطبان خود را به این جوایز قطع می‌کنند.

این اقدامات در صورتی عملی می‌شوند که اعضا آنها را تصویب کنند؛ اما حتی در صورت اعمال این تغییرات روشن نیست شرکت‌های بزرگ روابط عمومی تا چه حد آنها را کافی بدانند.

دیک کلارک پروداکشنز که از تهیه‌کنندگان بزرگ برنامه‌های تلویزیونی است انتشار این بیانیه را تحسین و اعلام کرد می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این تغییرات عملی می‌شوند.

در بیانیه منتشر شده گفته شده شرط پذیرش عضو از روزنامه‌نگاران ساکن در کالیفرنیای جنوبی حذف می‌شود و هر روزنامه‌نگار ساکن آمریکا می‌تواند به عضویت سازمان درآید. در عین حال روزنامه‌نگاران بیشتری از میان رسانه‌های غیرچاپی انتخاب می‌شوند.

در نامه هیات مدیره گلدن گلوب تاکید شده که باید به سازمان بهتری بدل شود و با تلاش سخت و شفافیت، خواستی را که بنیانگذاران آن تقریباً ۸۰ سال پیش در نظر داشتند را برآورده سازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *