رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان خبر داد؛

9:44

رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران گفت: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در جلسه هم‌اندیشی از اعضای انجمن خواست تا در دو بعد اندیشه و ساختار، نقش جدی‌تری در سینمای ایران ایفا کنند.
مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس درباره جلسه هم‌اندیشی انجمن فیلمنامه‌نویسان در بنیاد سینمایی فارابی به ایرنا، گفت: در این جلسه دو طرف مطالباتی را مطرح کردند. ما به عنوان نمایندگان انجمن فیلمنامه‌نویسان علاقه‌مند بودیم که بنیاد سینمایی فارابی در برنامه پیشرفت انجمن مشارکت بیشتری را انجام دهد. در این جلسه سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم از اعضای انجمن خواست تا نقش جدی‌تری در سینمای ایران ایفا کنند و چه از لحاظ اندیشه و چه در بعد ساختاری در سینمای ایران تاثیرگذارتر باشند.
این نویسنده سینما اظهار داشت: همچنین قرار شد تا ظرف مدت کوتاهی به یک تفاهم مشترکی برسیم و برای چندکاری که از قبل پیش‌بینی شده بود، همکاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد تا کارگاه‌هایی در انجمن فیلمنامه‌نویسان ایجاد شود که اعضای آن هزینه حضور پرداخت نخواهند کرد، بلکه هزینه‌ای را برای ارائه فیلمنامه‌هایشان دریافت خواهند کرد.
سجادچی تاکید کرد: با این کار می‌توانیم به فیلمنامه‌های ارزان قیمتی دسترسی پیدا کنیم که البته با نهایی شدن فیلمنامه، ارزش آن بیشتر خواهد شد. نکته دیگر این است که می‌توانیم افراد عضو انجمن را تشویق کنیم تا به شکل کارگاهی همراه با هم در گروه‌های سه نفره فیلمنامه بنویسند.
نویسنده فیلمنامه «روز سوم» با تاکید بر ضعف غالب فیلمنامه‌های ما در عرصه سینمای کودک و نوجوان، عنوان کرد: در این جلسه قرار شد تا یک کارگاه برای نگارش فیلمنامه‌هایی در عرصه سینمای کودک و نوجوان ایجاد شود و با هدف هرچه بهتر عمل کردن فیلمنامه‌نویسان اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در سال‌های اخیر، کمبود فیلمنامه‌های پرقدرت در سینمای کودک و نوجوان، به‌شدت به چشم می‌خورد و در این جلسه، راهکارهای تقویت فیلمنامه‌نویسی در این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *