مدیر رادیو پیام: روزانه ۲۵۰ قطعه موسیقی از این رادیو پخش می‌شود

11:09

ایجاد تغییرات در برنامه های رادیو پیام موجب رضایت بیشتر مردم و افزایش مخاطب این رادیو شده است.
به گزارش رسیده، به مناسبت ۱۲ آذر ماه سالگرد تأسیس شبکه رادیویی پیام، مهدی شهاب تالی مدیر این شبکه رادیویی و رادیو آوا مطالبی را عنوان کرد.
شهاب تالی که پیش از این به مدت هفت سال مدیر کل اخبار صدا ، مدیریت خبر رادیو را برعهده داشت به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تأسیس رادیو پیام گفت : زمانی که به مدیریت شبکه پیام منصوب شدم با بررسی کنداکتور پیام متوجه اشکالاتی شدیم که دلایلی برای کوچ برخی از مخاطبان به سایر رادیوها بود.
او ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به طولانی بودن برنامه های تولیدی شبکه پیام بود که بیشتر هم جنبه سیاسی داشت و کنداکتور شبکه پیام شبیه شبکه‌های تولید محور شده بود و این روند مورد علاقه مخاطبان نبود و شبکه رادیویی پیام از حالت اطلاع‌رسانی که مأموریت اصلی آن است، خارج کرده بود.
مدیر رادیو پیام تصریح کرد : با توجه به بررسی های انجام شده در نخستین اقدام برنامه های کوتاه را مانند پیام طبیعت‌، پیام زندگی‌، پیام سلامت‌، پیام پلیس و… را که زمان پخش آنها حداکثر یک دقیقه و سی ثانیه است‌، جایگزین‌ برنامه‌های طولانی کردیم و چون موسیقی به خصوص موسیقی شاد جایگاه خوبی بین مخاطبان دارد و همچنین به دلیل این که مردم در زندگی روزمره خود درگیر مسائل مختلفی هستند‌، تأکید شبکه بر پخش موسیقی شاد است . بنابر این تهیه کنندگان موظف شدند که در هر ۱۵ دقیقه حتما دو موسیقی با کلام پخش کنند‌.
مهدی شهاب تالی همچنین گفت: سال گذشته در روز حداکثر ۱۵۰ قطعه موسیقی باکلام از رادیو پیام پخش می‌شد در حالی که هم اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ موسیقی از رادیو پیام پخش می شود‌.
کاهش زمان پخش آگهی های بازرگانی دررادیو پیام با موافقت ریاست محترم سازمان .
شهاب تالی در ادامه درباره رویکرد جدید خود در رادیو پیام گفت با توجه به درخواستی که از ریاست محترم سازمان داشتیم که با موافقت ایشان نیز روبرو شد ، پخش آگهی بازرگانی را از سه دقیقه به دو دقیقه و نیم در طول 15 دقیقه کاهش دادیم ، زیرا پخش آگهی بازرگانی به مدت طولانی باعث رنجش مخاطبان و عدم توجه آنها به شبکه پیام بود.
وی اظهار داشت : با توجه به مأموریت ‌و وظیفه اصلی شبکه پیام که اطلاع رسانی است‌، حدود 40 – 50 خبر مکتوب در طول یک شبانه روز تهیه و تنظیم و پخش می شود که اغلب خبرهای کوتاه و نرم خبر هستند، این اخبار علاوه بر اخباری‌ست که معاونت سیاسی هر ۱۵دقیقه به مدت۳دقیقه پخش می‌کند‌.
شهاب تالی یکی دیگر از تغیرات در رادیو پیام را در سال جاری‌، تغییر اساسی در بخش شبانگاهی این رادیو اعلام کرد و گفت: با توجه به تغییراتی که در فرهنگ و سبک زندگی مردم به وجود آمده است، ضروری به نظر می رسید که تغییراتی در این بخش که سالیان طولانی به صورت مجری – مؤلف اجرا می‌شد، به وجود آید با هماهنگی معاونت سیاسی و معاونت صدا چهار بخش خبری ( 22:15 – 22:45 – 23:15 – 23:45 به شیفت شبانگاهی رادیو پیام اضافه شد و این بخش هم مانند سایر شیفت‌های پیام شد و تقریباً همه بخش‌ها‌ی شبکه پیام یک دست شد و به وظیفه و مأموریت اصلی خود نزدیک شد.
مدیر رادیو پیام با اشاره به اینکه در جدول پخش قبلی، آگهی بازرگانی بلافاصله بعد از خبر پخش می‌شد، بیان کرد: در روند جدید شبکه و برای جلب رضایت بیشتر مخاطبین بین خبر و آگهی بازرگانی فاصله‌ای سه دقیقه‌ای گذاشته‌ایم که موسیقی با کلام پخش می‌شود‌، یعنی سه دقیقه خبر و پس از آن پخش موسیقی با کلام و بعد از آن دو و نیم دقیقه آگهی بازرگانی و بعد از آن دوباره یک موسیقی باکلام و سپس آیتم‌های شبکه‌، پیام سلامت‌، پیام تغذیه سایر پیام‌ها را داریم که از کارهای جدید انجام شده در شبکه است‌.
بنابر این جدا کردن پخش خبر از آگهی بازرگانی و پخش موسیقی بین این دو آیتم باعث شده تا مخاطبین طبق نظر سنجی اخیر که در فصل تابستان انجام شد یک درصد نسبت به فصل گذشته افزایش داشته باشند که در طول دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *