11:08

فروش فیلم «گودزیلا مقابل کونگ» باعث رشد سهام شرکت هایی چون ای‌ام‌سی، آی‌مکس و سینه‌مارک شده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، موفقیت باکس آفیسی «گودزیلا مقابل کونگ» باعث شد سهام صنعت نمایش سینمایی رشد کند و شرکت‌های برتری مانند ای‌ام‌سی، آی‌مکس و سینه‌مارک شاهد رشد سهام خود باشند.

این فیلم مقابله هیولایی توانست در پنج روز نخست خود در سینماها ۴۸.۵ میلیون دلار بفروشد و رکورد دوران پاندمی را بشکند که باعث افزایش امیدها نسبت به وضعیت بعد از مهار کووید-۱۹ شد.

ای‌ام‌سی که بزرگ‌ترین زنجیره سینماهای جهان را در اختیار دارد، شاهد افزایش ۱۳.۴ درصدی سهام خود بود و ارزش سهام غول دیگر این صنعت یعنی سینه‌مارک هم ۷.۱ درصد بالا رفت. شرکت سینه‌وورلد با افزایش ارزش ۵.۳ درصدی سهام خود مواجه شد و سهام آی‌مکس که مخصوصا از فیلم‌های بزرگ سود می‌کند ۴.۵ درصد افزایش داشت.

دیگر شرکت‌ها و زنجیره‌های متمرکز بر سینما از جمله مارکوس کورپوریشن و نشنال سینه‌میدیا که کار بسته‌های تبلیغاتی و برنامه‌های پیش از نمایش فیلم را انجام می‌دهند هم به ترتیب با رشد سهام ۴.۸ درصدی و ۴.۴ درصدی مواجه شدند.

بخشی از دلیل امیدواری وال استریت نسبت به بخش سینما این است که اکران «گودزیلا مقابل کونگ» هیبریدی بود. این فیلم محصول شرکت برادران وارنر به طور همزمان هم در سینماها و هم از سرویس استریمینگ اچ‌بی‌او مکس پخش شد و نمایش قدرتمند آن به این معنی بود که نمایش آنلاین ضرورتا به این معنی از دست دادن سینماها نخواهد بود.

نمایش این فیلم همچنین به این دلیل قابل توجه بود که هنوز بسیاری از سینماها دارند با ظرفیت نصف یا یک چهارم حالت عادی فعالیت می‌کنند تا از قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی پیروی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *