13:21

تهیه کننده سریال «رعد و برق» با بیان اینکه هنوز قسمت‌هایی از تصویربرداری و مراحل پس از تولید این مجموعه باقی مانده است، زمان آماده سازی و پخش را مهرماه پیش بینی کرد.
«رعد و برق» عنوان سریال آخر بهروز افخمی است که رمضان امسال پس از پخش یک قسمت، در نهایت به دلیل نرسیدن به پخش با تصمیم مدیران تلویزیون از آنتن کنار گذاشته شد.
داوود هاشمی، تهیه کننده «رعد و برق» درباره روند آماده سازی این سریال به ایسنا توضیح داد: ما هنوز در مرحله پس تولید هستیم و پلان‌های باقی مانده را تصویربرداری می‌کنیم. بچه‌های جلوه‌های ویژه، تدوین و صداگذاری همچنان مشغول کار هستند. خودمان هم فکر نمی‌کردیم حجم جلوه‌های ویژه‌مان آنقدر زیاد باشد.
او درباره زمان پخش سریال «رعد و برق» عنوان کرد: وقتی از کنداکتور رمضان کنار رفتیم و به ایام محرم نزدیک شدیم، دیگر موضوعیتی نداشت که این سریال پخش شود. بعد از محرم باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. ما داریم تلاش می‌کنیم، اما زمان پخش را باید خود مجموعه صداوسیما مشخص کند. حالا که وقت داریم تلاش می‌کنیم کار را با کیفیت کامل کنیم؛ روی افکت و صداگذاری با حساسیت کار می‌کنیم تا ان شاءالله سریال باکیفیتی پخش کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان شهریور قسمت‌های سریال «رعد و برق» را تحویل دهیم و کار را آماده کنیم. اگر تلویزیون زمان پخش را در مهر ماه در نظر بگیرد، کار می‌تواند تا آن موقع آماده شود.
هاشمی یکی از دلایل تاخیر در ساخت این مجموعه تلویزیونی را درگیری برخی عوامل سریال با کرونا و تعطیلی ‌های چند هفته‌ای برای بهبود آن‌ها عنوان کرد و گفت: ماه پیش، ما نزدیک به ۱۰ روز در تهران و در داخل استودیو تصویربرداری کردیم و فکر می‌کنم در این ماه هم باید ۱۰ روزی تصویربرداری کنیم. همه چیز بهم پیچیده است؛ این فلیمبرداری که الان باید در شهریور انجام دهیم را باید ماه گذشته انجام می‌دادیم اما بچه‌های تدارکات و بچه‌های صحنه کرونا گرفتند و مجبور شدیم ۱۵-۲۰ روزی کار را عقب بیندازیم تا وضعیت جسمی شان خوب شود.
تهیه کننده «رعد و برق» درباره دیگر دلایل تاخیر در تکمیل تصویربرداری این سریال افزود: عده‌ای از بازیگران که باید پلان‌های باقیمانده را بازی کنند در جای دیگری درگیرند که باید وقتشان را هماهنگ کنیم. پروسه پیچیده‌ای است. برای فیلمبرداری پلان‌های باقیمانده خیلی تلاش کردیم که به سدها برویم اما هر کاری کردیم نشد، وضعیت خوزستان قرمز بود و در سد اجازه فیلمبرداری نمی‌دادند.
هاشمی در پایان با تاکید بر حساسیت بهروز افخمی ـ کارگردان «رعد و برق» ـ در مراحل پس تولید و جلوه‌های ویژه، عنوان کرد: ما ۴k تصویر برداری کردیم و آقای افخمی در تدوین حساسیت زیادی داشت. با وقتی فرمت ۴k بخواهیم کپی بگیریم و به صداگذار و اصلاح رنگ بدهیم حدود ۱۷- ۱۸ ساعت زمان می‌برد و پیچیدگی دارد. آقای افخمی هم می‌گویند حالا که زمان مشخصی برای پخش نداریم با حوصله و صبر و با حساسیت تمام کار را جلو ببریم. امیدوارم سریالی باکیفیت آماده کنیم و تحویل دهیم.

«رعد و برق» پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی می کند و روایتی از مناطقی است که نوروز سال ۹۸ درگیر سیل شدند.
شهرام قائدی، محمد فیلی، مهران رجبی، مختار سائقی شهین تسلیمی، سام کبودوند، تورج فرامرزیان، مهدی زمین ‌پرداز، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، مریم عبادی، غلامعلی رضایی، مجید درستی، ابراهیم یوسفی، حامد محمد خانی، ویدا موسوی، سپیده موسوی و … از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *