19:06

نتایج یافته‌های اتحادیه بین‌المللی سینماها نشان می‌دهد درآمد سینماهای اروپا از گیشه در سالی که کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، ۷۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، اتحادیه بین‌المللی سینماها (UNIC) پس از مطالعه ۴۳ هزار سالن سینما در ۳۸ منطقه، گزارش سالانه خود را در خصوص تحولات مربوط به صنعت سینمای اروپا در دوران شیوع کرونا منتشر کرد.
یافته‌های امسال که در جریان نمایشگاه تجاری سینه یوروپ/ CineEurope ارائه شدند نشان می‌دهد درآمد سال ۲۰۲۰ سینماهای اروپا از گیشه در مقایسه با سال قبل ۷۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳ میلیارد دلار رسید. از لحاظ میزان بلیت‌فروشی نیز تعداد بلیت‌های فروخته شده با افتی ۶۸.۴ درصدی به ۴۳۰ میلیون بلیت کاهش یافت. براساس تخمین‌های اتحادیه بین‌المللی سینماها، درآمد صنعت سینمای اروپا از منابع دیگر نیز در این سال که آغاز بحران جهانی شیوع کرونا بود، حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.
سینماهای اروپا در دو دهه گذشته یعنی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ با رشدی ۳۴ درصدی در مسیر رشد پایدار بودند تا این که با مانعی به نام ویروس کرونا روبه رو شدند. سال ۲۰۱۹ با بیش از ۸ میلیارد و ۸۰۰ هزار پوند درآمد از گیشه و جذب بیش از ۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تماشاچی، به طور خاص سال پربرکتی برای سینماهای اروپا بود.
اگرچه سینماهای اروپا بیشتر سال ۲۰۲۰ را تعطیل بودند و خبری از فیلمهای بزرگ هالیوودی روی پرده‌ها نبود، اما سهم سینمای اروپا از بازار جهانی در مقایسه با ۲۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۲۹.۴ درصد در سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۲۰ به ۳۹.۷ درصد افزایش یافت.
به گزارش اتحادیه بین‌المللی سینماها، ۵ منطقه برتر اتحادیه اروپا از لحاظ افزایش سهم فیلمهای ملی از بازار جهانی سینما به ترتیب ایتالیا (۵۵.۶%)، لهستان (۵۳.۲%)، دانمارک (۴۹.۷%)، فرانسه (۴۴.۹%) و جمهوری چک (۴۶.۴%) بودند.
آذر ماه سال ۹۸ بود که از شیوع یک ویروس مرموز و مرگبار در ووهان چین خبر رسید. ابتدا تصور می‌شد این بیماری یک ذات الریه ساده باشد اما رفته رفته به کابوسی تبدیل شد که برای مدتی تمام فعالیت‌های روزمره و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را مختل کرد؛ سینماها تعطیل شدند، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به پلتفرم‌های آنلاین پناه بردند و حتی حراج‌های هنری هم به صورت مجازی برگزار شدند.
شیوع این ویروس در تاریخ ۹ دی سال ۹۸ از طرف کمیسیون بهداشت چین به طور رسمی تایید شد و سازمان جهانی بهداشت نام کرونا یا کووید-۱۹ را بر آن گذاشت. با شیوع ویروسی که تاکنون ۲۳۶ میلیون و ۶۷۶ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و جان ۴ میلیون و ۸۳۳ هزار نفر از آنها را گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *