11:29

مجموعه آثار عاطفه محمدپور با عنوان «من رویا را زیسته‌ام» عصر جمعه دهم دی‌ماه در گالری ژاله افتتاح شد.
به گزارش رسیده، عاطفه محمدپور در مجموعه «من رویا را زیسته‌ام» طرح‌های منظم و هندسی‌وار قطعات کوچک و بزرگ آیینه‌ها در کنار نقاشی ابستره را با رنگ سیاه و سفید تلفیق کرده است که نمایانگر ذهنیت رویاگونه او به دنیای اطرافش است را به مخاطب ارائه دهد.
عاطفه محمدپور متولد ۱۳۶۱ و فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه مازندران است. او اولین مجموعه نمایشگاهی خود را درسال ۱۳۹۳ در گالری شلمان برگزار کرد. از جمله افتخارات وی می‌توان به کسب رتبه نخست جایزه طراحی و دیزاین در ارت فستیوال قطر در سال 2021 اشاره کرد.شرکت در گالری پولخری هلند در شهر لاحه همچنین حضور در آرت‌فیر استامبول و آرت فستیوال قطر وارت فیر بدروم و آرت ورد دبی و بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی در داخل ایران از جمله گالری گلستان و گالری ثالث و گالری آرت دیزاین و…. نمایشگاه انفرادی گالری ژاله در سال۱۳۹۷ از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.
درباره این نمایشگاه چنین آمده است: آینه پیوسته در هنر و معماری ایران نمادی از روشنایی، پاکی و صداقت بوده است و آیینه کاری ریشه در سنت های کهن ایرانی دارد. ترکیب فضای آبستره سیاه و سفید نقاشی ها با آینه فضایی رویا گونه را برایم تداعی می کند. گویی رویا برایم دریچه ای است که از درون آن تجربه های زیسته تلخ و شیرین خود را در این دوره از روزگار بازبینی و لبه های تیز و برنده آن را کمی نرم‌تر کنم. آینه ها هر آنچه بر ما گذشته را با صداقت تمام بازگو می‌کنند، دوباره به آینه نگاه کن…
عطافه محمدپور درباره تفاوت این آثار نسبت به کارهای قبلی خود گفت:این نمایشگاه دو مین نمایشگاه انفرادی من محسوب می‌شود در نمایشگاه اول تمام تجربیات من در نقاشی آبستره خلاصه می‌شد، تداعی رنگ‌ها و ترکیب بندی آنها و در نهایت یک نقاشی ابسترک محض ارائه می‌شد اما در مجموعه جدید من نقاشی آبستره در دو رنگ سیاه و سفید در کنار آیینه‌کاری چه مدرن وچه سنتی تلفیق سنت و مدرنیت رو ارائه می‌کند تلفیقی که همیشه ذهن رویا گونه من را درگیر خود کرده است.
او درباره مجموعه آثاری که از ابتدا تاکنون خلق کرده و اینکه آیا در یک راستا و یک پیام مشترک بودند یا اینکه بسته به زمان و شرایط نوع نگاه و سبک کاری تان متغیر بوده بیان داشت: تمام مجموعه آثار من تا کنون و قبل این نمایشگاه در راستای نقاشی آبستره بوده و از ذهن و حس درونی من ایده گرفته شده .تمام تجربیات نقاشی من بعد از تحصیلات دانشگاهی و دورهای متعددی که پیش استادان مختلف و صاحب سبک گذراندم همه و همه در راستای همین سبک است .علاقه من به سبک ابستره رهایی و آزادی من در هنگام کار بدون هیچ قید و بندی با حس درونی و رویا گونه من است خود خود من. اما در این مجموعه جدید تلفیق نقاشی ابستره با ایینه کاری است . تلفیقی که همیشه ذهن منو درگیر خودش کرده بود تا سرانجام این ایده به اجرا درامد.
او درباره ایده نمایشگاه و اینکه چه شد که سراغ آن رفت گفت: ايده اين مجموعه جديد من چند سالي بود كه ذهنم را در گير كرده بود .من عاشق هنر قديمي ايراني هستم، هنر آيينه كاري. چند سال پيش به خاطر تحقيقاتي كه روي هنر آيينه كاري مي‌كردم به شهر يزد سفر مردم و در هتل ملك التجار چند روزي بودم اتاقم در اتاق آيينه كاري هتل بود اين هنر بي‌نظير بود تمام در و ديوار اتاق از آيينه كاري سنتي پو شيده بود واقعا بي نظير بود .بعد از اون تصميم گرفتم هنر آيينه كاري را با نقاشي‌هاي خود تركيب كنم هنر آيينه كاري را ياد گرفتم و شروع به اجراي ايده خود كردم «تلفيق سنت و مدونيت» تلفيق نور و آيينه و روشنايي در كنار نقاشي ابستره.تلفيق نقاشي سياه وسفيد آبستره كه نور و اميد را در آيينه كاري ودر فضاي هندسي وار نشون ميدهد.اين دو هنر در كنار هم هنر هنرمند ايراني از گذشته تا به اين زمان را نشان مي‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *