11:44

فیلم موزیکال ماتیلدا با بازی «اما تامپسون» اکران افتتاحیه جشنواره فیلم لندن خواهد بود.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، فیلم موزیکال «ماتیلدا» با بازی اما تامپسون اکران افتتاحیه جشنواره فیلم لندن خواهد بود.
اولین اکران جهانی سینمایی موزیکال مذکور براساس نسخه «رولد دال» نیز با بازی لاشانا لینچ، استیون گراهام و آندریا رایزبورو انجام شد.
ماتیلدا، نسخه سینمایی متیو وارچاس از موزیکال موفق «وست اِند» است که بر اساس داستان کودکان رولد دال ساخته شده، جشنواره فیلم لندن امسال را افتتاح می‌کند.
این موزیکال با بازی اما تامپسون در نقش میس ترانچبول، لاشانا لینچ در نقش میس هانی و بازیگر تازه وارد آلیشا ویر در نقش اصلی، شصت و ششمین جشنواره را در ۵ اکتبر، دو ماه قبل از اکران در سراسر کشور، آغاز می‌کند.
دال رمان خود را که پرفروش‌ترین اثرش برای کودکان محسوب می‌شود را در سال ۱۹۸۸ منتشر کرد. داستان درباره دختری جوان با قدرت تله‌کینتیک(حرکت دادن اشیاء از راه دور) است که با وجود والدین بدسرپرست و معلمی خشن، عشق به مطالعه را در او پرورش می‌دهد. این داستان در سال ۱۹۹۶ توسط «دنی دویتو» به فیلمی بسیار محبوب تبدیل شد.
دنیس کلی این رمان را در سال ۲۰۰۹ با موسیقی و اشعار تیم مینچین برای صحنه نمایش اقتباس کرد. تولید اولیه صحنه، که توسط وارچاس کارگردانی شد، در سال ۲۰۱۰ در «استراتفورد اپان اَوون نمایش داده شد و با موفقیت این نمایش به تئاتر بزرگ «وست اِند» و «برادوی» راه یافت.
جشنواره فیلم لندن (London Film Festival) بزرگترین رویداد سینمایی ملی در بریتانیا است که هر بار بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد. جشنواره لندن (LFF) که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هر ساله در نیمه دوم اکتبر زیر نظارت و پشتیبانی بنیاد فیلم بریتانیا (BFI) برگزار می‌شود.
این جشنواره همچنان‌که سعی دارد به عنوان ویترینی برای عرضه بهترین و خلاقانه‌ترین آثار سینمای دنیا شناخته شود، در کنار اکران فیلم‌های روز و برگزاری فرش قرمز، به نمایش فیلم‌های آرشیوی مرمت‌شده، کشف و معرفی استعدادهای نوظهور، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی می‌پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *