11:29

سینماها از چهارشنبه هفته گذشته با سه فیلم جدید نونوار شدند و گیشه افتتاحیه آنها از مرز یک میلیارد تومان فراتر رفت.
به گزارش ایرنا، از چهارشنبه هفته گذشته، سه فیلم بانک‌زده‌ها، پسر دلفینی و آر.آر.آر به روی پرده رفتند که با توجه به تنوع اکران، امکان خوبی را برای مخاطبان سینمایی به همراه آوردند.

کمدی بانک‌زده‌ها، طی سه روز نخست نمایش خود، ۲۴۰ میلیون تومان فروخت.
این فیلم در سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و جزو آخرین کارهای علی انصاریان محسوب می‌شود. ساخته جواد اردکانی تلاش بسیاری کرده تا موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد.
اهمیت نمایش این فیلم به این جهت است که سینماها در شرایط فعلی، طالب آثار کمدی هستند و به همین دلیل، بانک‌زده‌ها، می‌تواند در صورت اقبال، روند حضور مخاطب در سینماهای ایران را به نوبه خود افزایش دهد.
این فیلم، داستان چند دزد بانک و اختلافات بین آن‌ها را نشان می‌دهد که پس از دزدی بزرگ از بانک، حال زمان تقسیم‌بندی پول فرارسیده است اما هیچ‌کدام به یکدیگر اعتماد ندارند و همگی به دنبال فردی مطمئن و عادل می‌گردند که در این راه، اتفاق‌های جالبی برای این چند نفر رخ می‌دهد.
در این فیلم، زنده‌یاد علی انصاریان، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، سحر قریشی، بیژن بنفشه‌خواه و الناز عبدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
انیمیشن پسر دلفینی نیز افتتاحیه‌ای معادل ۷۴۰ میلیون تومان را تجربه کرد تا پرفروش‌ترین فیلم اکران جدید باشد.
حال اما این رونمایی نشان داده که نباید از کنار این فیلم به سادگی عبور کرد علی‌الخصوص اینکه سه فیلم کودک اکران‌شده در گیشه امسال، با استقبال چندانی از سوی مخاطبان مواجه نشدند. به همین دلیل احساس می‌شود انیمیشن پسر دلفینی در امتداد روندی که انیمیشن‌هایی چون تهران ۱۵۰۰، شاهزاده روم، فیلشاه و بنیامین طی یک دهه اخیر داشته‌اند، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.
داستان این انیمیشن به کارگردانی محمد همدانی با سقوط یک هواپیما در دریا آغاز می‌شود. یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده‌ است را نجات داده و از او مراقبت می‌کنند. این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش می‌شود، برای پیداکردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. پس از آن ناخدا مروارید و دخترش شیرین، وارد داستان می‌شوند و دزدان دریایی برای دزدیدن پسرک نقشه می‌کشند.
فیلم خیزش، غرش، آتش نیز در سه روز نخست نمایش خود به فروش ۵۷ میلیون تومانی دست یافت. البته که این فیلم هندی که نخستین فیلم خارجی است که پس از انقلاب به شکل قانونی به روی پرده رفته، در این مدت، تنها در ۳۴ سالن به روی پرده رفته که تمام این سالن‌ها نیز در تهران قرار دارد.
فیلم آر.آر.آر یا همان خیزش، غرش، آتش، یکی از پرمخاطب‌ترین آثار یک سال اخیر سینمای هند است که خانه‌فیلم با خرید رایت آن، یک فیلم خارجی را به شکل قانونی در سینماهای کشور نمایش داد؛ اتفاقی که در صورت استقبال، به نمایش بیشتر آثار خارجی در سینمای ایران خواهد انجامید تا جایی که عنوان شده در صورت استقبال خوب، این شرکت پخش، ماهانه یک فیلم خارجی را با خرید حق رایت، به نمایش می‌گذارد.
ساخت این فیلم، از سال ۲۰۱۸ آغاز و به دلیل مشکلات مربوط به کرونا و بودجه نسبتا زیاد آن، تا سال ۲۰۲۱ به طول انجامید. این فیلم که به مبارزات مردم هند با استعمار انگلیس می‌پردازد، پس از یک اکران موفق در سینماهای هند، اروپا و آمریکا، حالا راهی ایران می‌شود، باید دید علاقمندان سینمای هند، چه استقبالی از این فیلم به عمل می‌آورند.
با توجه به این افتتاحیه، چشم این سه فیلم به روزهای آینده دوخته شده تا گیشه سینماها بتواند روند پررونق‌تری را شاهد باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *