12:07

فیلمی درباره یک خواننده مسلمان ساخته کارگردان پاکستانی جشنواره بنتونویل ۲۰۲۱ را افتتاح می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «موگول موگلی» فیلمی که بازیگر آسیایی ریز احمد از نویسندگانش بوده و آن را تهیه کرده برای افتتاحیه جشنواره فیلم بنتونویل که از ۲ تا ۸ آگوست برگزار می‌شود انتخاب شد.
این فستیوال که جنا دیویس بنیانگذار آن است توجه به برابری نژادی و جنسیتی را در هدف خود دارد.
این فیلم که ساخته بسام طارق کارگردان جوان و مستقل پاکستانی است درباره یک رپر بریتانیایی- پاکستانی در نیویورک است که با بازی ریز احمد در نقش اصلی ساخته شده است.
در این جشنواره از مارلی ماتلن برنده جایزه اسکار با اهدای یک جایزه تجلیل می‌شود و جدیدترین فیلم وی «کودا» که برنده جایزه ساندنس شده بود و ساخته شیان هدر است، به نمایش درمی‌آید. لیزا بو بازیگر فیلم «ناپدید شدن خانم وو» نیز دیگر بازیگری است که از این جشنواره جایزه می‌گیرد.
در جشنواره بنتونویل همچنین سی‌امین سالگرد ساخته شدن فیلم «تلما و لوییز» گرامی داشته می‌شود.
امسال هفتمین دوره برگزاری جشنواره بنتونویل قرار است به صورت ترکیبی از نشست‌های حضوری و برخی برنامه‌های مجازی با حضور فیلمسازان برگزار شود.
این جشنواره که از سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرده تلاش دارد تا توجه‌ها را بیشتر به اقلیت‌ها جلب کند.
ریز احمد که بازیگر و خواننده بریتانیایی با اصالت پاکستانی است سال ۲۰۲۰ بازیگر فیلم «آوای متال» نیز بود. وی چندی پیش کارزاری برای تغییر چهره منفی مسلمانان در فیلم‌های سینمایی به راه انداخت و تاکید کرد که باید برای مشکل نادیده گرفته شدن مسلمانان و بدجلوه دادن آنها در سینما فکری شود.
وی در مغول موگلی که ایده ساختش به سال ۲۰۱۷ بازمی گردد، در نقش رپری بازی می‌کند که پیش از شروع تورهای اروپایی خود دچار یک بیماری خودایمنی می‌شود و از فرصت استفاده می‌کند و به لندن برمی‌گردد تا خانواده پاکستانی خود را ببیند. او باید مدتی در کنار خانواده و پدری که رابطه خوبی با وی ندارد زندگی کند و با بیماری خود کنار بیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *