10:48

با حکم وزیر ارشاد اعضای جدید هیات مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، با حکم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سید محمود اسلامی، محمود شالویی و محمدحسین نیرومند به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره این مجموعه انتخاب و معرفی شدند.
اسلامی هم اکنون به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به فعالیت است، محمود شالویی مدیرکلی حوزه وزارتی و سرپرستی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده دارد و محمدحسین نیرومند هم هنرمند و از مشاوران شناخته حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر است. این در حالی است که پیش از حضور افراد یاد شده ابوالقاسم ایرجی، مرتضی کاظمی و علی غیاثی ندوشن اعضای سابق بنیاد فرهنگی هنری رودکی را تشکیل می‌دادند.
گفنی‌ست که هیات مدیره بنیاد از سه عضو تشکیل می‌شود که با پیشنهاد رئیس هیات امنا و تصویب هیات امنا برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند.
وظایف هیات مدیره در اساسنامه بنیاد شامل حفظ مصالح و منافع بنیاد، بررسی و تشکیلات و نمودار‌های سازمانی و آیین نامه‌های مالی و معاملاتی و اداری و برنامه های جذب نیروی انسانی و پیشنهاد آن به هیات امنا، بررسی، پیشنهاد و تصویب انعقاد هرگونه قرارداد در حد اعتبارات و وظایف پیش بینی شده، بررسی و تأیید گزارش‌های مالی، حساب و صورت‌های مالی سالانه جهت طرح در هیئت امنا، افتتاح حساب در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به نام بنیاد، بررسی و تصویب اخذ تسهیلات و انواع مشارکت‌ها به پیشنهاد مدیرعامل و ارائه صورت‌های مالی سالانه بنیاد به هیئت امنا است.
مدیرعامل بنیاد رودکی از بین اعضای هیات مدیره یا خارج از آن توسط هیئت مدیره انتخاب و با حکم رئیس هیات امنا به مدت دو سال منصوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *