17:34

*جبارآذین

سازمان اشتباهی موسوم به سینمایی و زیرمجموعه و بازوی اجرایی و انحرافی آن، بنیاد هزارفامیل فارابی که تشکل‌هایی با ساختار فرسوده و مرکز دورهمی اشتباهی‌های سینمای ایران هستند، در تخریب دستاوردها و موجودیت و مناسبات سینما، نقش اساسی دارند و در حمایت از همسوها، رفقا و اقوام و خودی‌ها و اجحاف در حق سینماگران کشور، سنگ تمام گذاشته اند.
فهرست انبوه تولیدات رفاقتی و حزبی و خیل هنرمندان مورد ظلم قرار گرفته از سوی سازمان و بنیاد یادشده، طولانی است!
بنیاد مذکور که در برابر اعتراض سینماگران به کجروی‌ها و انحراف‌های خود کم آورده بود، با ترفند و فرافکنی تحت عنوان دروغین “شفاف سازی”، فهرستی از اسامی و ارقام حمایت‌های خود منتشرکرد که فهرستی ناکامل، نادرست و پر از غلط بود. جالب آنکه، در همین فهرست شفاف سازی! هم به سینماگران ظلم شده است.
“محسن دامادی” نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون و رمان‌نویس کشور در این ارتباط و ستمی که در حق او شده، یادداشتی نوشته که جهت اطلاع اهالی محترم فرهنگ وهنر،سینما و مردم به انتشار آن اقدام می‌کنم.

محسن دامادی در یادداشت خود نوشته بود: «من به طور جدی و مستمر پیگیر اخبار نیستم، بویژه در فضای مجازی، خوشبختانه در تعطیلات نوروز، دوستی را دیدم که گفت، حدود دوسال پیش، فهرستی دریک خبرگزاری دیده که در آن فهرست، بنده هم بیش از نهصد میلیون تومان وام از فارابی و موسسه رسانه‌های تصویری گرفته‌ام که البته او باور نکرده بود!
این خبر دروغ محض است. حتا در رقم نیز آشکار است و اهل بصیرت می‌دانند که جز وامی اندک به امثال من داده نمی‌شود و بازپرداخت آن، حساب و کتاب دارد. معمولا چنین مبالغی برای دردانه‌ها و عزیزکرده‌هاست و برگشت آن، حکایتی دیگر دارد. اما با بررسی که داشتم، مبلغ پرداختی از سوی موسسه یادشده به تهیه‌کنندگان فیلمی که من کارگردان آن بودم، به نام من درج شده! من در تمام عمرم حتا یک ریال از این موسسه برای تولید فیلمی نگرفته‌ام. وام فارابی نیز به تهیه‌کننده فیلمی داده شده که من فیلمنامه آن را نوشته بودم و البته دستمزد فیلمنامه هم کامل پرداخت نشد. جالب توجه اینکه، آن فیلم اصلا ساخته نشد! حال چرا بیش از دوسال است آن مبلغ به نام من بسته شده، خدا داند! نمی‌دانم این اشتباه کوچولوی خیلی بزرگ چطور صورت گرفته؟ ولی امیدوارم سهوی باشد… صرف نظر از اشتباهات عمدی و غیرعمدی، بی تردید روز حسابرسی دقیق برای هر یک از ما دور نیست.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *