12:56

کارگردان مطرح آمریکایی می‌گوید هنوز برایش سوال است که واقعا چه اتفاقی در ۱۱ سپتامبر رخ داد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اسپایک لی می‌گوید هنوز درباره اینکه دقیقاً چه اتفاقی در روز یازدهم سپتامبر در آمریکا افتاد سوال‌هایی دارد.
این کارگردان نیویورکی که سریال مستند جدیدش با عنوان «کانون‌های زلزله نیویورک سیتی :۱/۲ ۲۰۲۱ – ۹/۱۱» به اکتشاف در تیره‌ترین روز شهر نیویورک می‌پردازد و امکان دسترسی به افرادی را که در آن دخیل بودند، ارایه می‌کند در مصاحبه‌ای جدید با نیویورک تایمز گفته که مردم نظر خود را درباره حمله تروریستی سال ۲۰۰۱ خواهند داشت و به نظر او مردم خودشان باید تصمیم بگیرند.
لی درباره اینکه مستندش وقت زیادی را صرف این می‌کند که چطور و چرا برج‌ها افتادند و مصاحبه‌های بسیاری با اعضای گروه تئوری توطئه «معماران و مهندسان ۱۱/۹ برای حقیقت» انجام می‌دهد، گفت که هنوز توضیح مسئولان او را متقاعد نکرده است.
وی یادآور شد: امیدوارم شاید میراث این مستند این باشد که کنگره یک جلسه درباره یازده سپتامبر برگزار کند. آن دمایی که برای ذوب کردن فولاد لازم بود آن موقع اتفاق نیفتاد و بعد نحوه‌ای که ساختمان شماره ۷ افتاد، وقتی آن را کنار سقوط ساختمان‌های دیگر می‌گذارید که با مواد منفجره کنترل شده پایین می‌آیند، مانند این است که دارید به یک چیز نگاه می‌کنید.
لی اضافه کرد: رویکرد من این است که اطلاعات را در یک فیلم قرار بدهم و اجازه بدهم مردم خودشان تصمیم بگیرند. من به هوش مخاطب احترام می‌گذارم.
این مستند چهار بخشی که داستان‌ها، خاطرات و بینش‌هایی را از بزرگ‌ترین چالش‌های نیویورک در قرن بیست‌ویکم کنار هم می‌گذارد، بیست‌ودوم آگوست (۳۱ مرداد) از اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس پخش شد.
لی برای ساختن این مستند بیش از ۲۰۰ مصاحبه با اعضای نیروهای اورژانس، سیاستمداران، خبرنگاران و خانواده و دوستان خودش انجام داد. از چهره‌های معروفی که مصاحبه کردند می‌توان از جان استوارت، رزی پرز، جفری رایت، جان تورتورو، چاک شومر، بیل دبلازیو و اکساندریا اوکازیو-کورتز نام برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *