13:29

لوکاس‌فیلم و استودیو جیبلی در یک مشارکت خلاقانه، انیمیشنی کوتاه با دو شخصیت از «جنگ ستارگان» و انیمه معروف «شهر اشباح» ساختند.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این انیمیشن کوتاه که با دست طراحی شده «ذن: گروگو و داست بانیز» نام دارد و قرار است از ۱۲ نوامبر در سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس اکران شود و شخصیت «گروگو» از داستان‌های «جنگ ستارگان» و خرگوش‌های خاکستری از نیمه «شهر اشباح» شاهکار برنده اسکار ساخته «هایائو میازاکی» را در کنار هم قرار می‌دهد.
این اولین باری نیست که لوکاس فیلم با یک استودیو انیمیشن همکاری می کند. لوکاس فیلم از سال ۲۰۲۰، با همکاری با استودیوهای انیمیشن در ژاپن در ساخت نه فیلم کوتاه برای مجموعه «جنگ ستارگان: چشم‌انداز» برای سامانه دیزنی پلاس را آغاز کرده که به هر استودیو اجازه می‌داد هر روایتی را که می‌خواهد در جهان «جنگ ستارگان» بسازد. فصل اول در سپتامبر ۲۰۲۱ پخش شد و فصل دوم که فراتر از ژاپن به استودیوهایی در آفریقا، اروپا و هند سپرده شده، در بهار آینده عرضه شود.
خبر همکاری استودیو جیبلی با لوکاس فیلم در حالی منتشر شد که این استودیوی معروف در ساخت انیمه، اخیرا یک پارک موضوعی را در مرکز ژاپن افتتاح کرد که به آثار «هایائو میازاکی» بنیانگذار استودیو و مشهورترین فیلمساز آن اختصاص یافته است.
«میازاکی» پس از اعلام بازنشستگی در سال ۲۰۱۳ با «باد برمی‌خیزد»، برای دوازدهمین انیمیشن بلند خود با نام «چطور زندگی می‌کنی؟» که با الهام از رمان ژاپنی نوشته «یوشینو گنزابورو» (۱۹۳۷) ساخته می‌شود به استودیو جیبلی بازگشته است. هنوز تاریخ اکران این انیمیشن اعلام نشده اما «کوجی هوشینو» رئیس این استودیو طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که ساخت این اثر در مراحل پایانی قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *