10:43

استاندار فارس شب گذشته با حضور در برنامه «درنگ تنهایی» درباره مجموعه مستند «تنهایی» به صحبت پرداخت.
به گزارش رسیده، دکتر حیدری استاندار استان فارس پس از حضور در استودیو برنامه «درنگ تنهایی» شبکه یک درباره مجموعه مستند «تنهایی» ساخته سعید نبی گفت: مستند «تنهایی» مجموعه‌ای است که واقعیت‌های محیط زیست ایران را کاملا کارشناسی شده دیده و مجموعه قوی و بسیار خوبی است و جای چنین برنامه‌هایی در رسانه ملی که خصوصا ارائه راهکار علمی هم می‌کند خالی بود. البته درباره استودیوی «درنگ تنهایی» با فرض اینکه این برنامه ارائه راهکار می‌کند و مناظره نیست پیشنهاد می‌کنم مهمان‌ها از نظر سلسله مراتبی به صورت هم سطح در مقابل هم انتخاب شوند بهتر است، اما روند و رویکردم را نسبت به این برنامه مثبت ارزیابی می‌کنم و همین بسیار ارزشمند است.
وی درباره تأثیر این برنامه بر مباحث و مشکلات محیط زیستی گفت: با اینکه «درنگ تنهایی» برنامه خوبی است و جایگاه خودش را نیز میان مخاطبان خصوصا در استان فارس که من از آن مطلع هستم باز کرده، اما پخش مستندهای «تنهایی» بسیار به آن، در سطوح مختلف سیاسی، اجرایی و تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور کمک حال خواهد بود چرا که شاید متکلم وحده بودن و پیام مستقیم دادن خیلی اثرگذار نباشد و این مستندها هستند که بسیار موثرترند تا اینکه یک کارشناس و مسئول بیاید و این مباحث را مطرح کند. البته این به معنی این نیست که چنین برنامه‌ای مهم نیست بلکه منظور من مکمل بودن مجموعه مستند «تنهایی» با برنامه استودیویی تحلیلی «درنگ تنهایی» هست که سبب شده تا این حد کل این مجموعه اثرگذار بوده و گیرایی عمومی‌اش بالا باشد. برنامه‌هایی اینچنینی برای تلویزیون ما ضروری و لازم هستند.
وی افزود: رویه‌ای که در کشور ایجاد شده این است که مردم به حرف‌های مسووللین خیلی گوش نمی‌دهند، اما آنچه در فیلم می‌بینند بیشتر اثرگذار است و مخاطب را جذب می‌کند.
حیدری درباره تأثیرگذاری برنامه‌های پخش شده این مستند نیز گفت: تمامی برنامه‌های پخش شده را دیده بودم که قبول کردم در برنامه حاضر شوم، همانطور که گفتم اثرگذاری بسیار بالایی دارد و امیدوارم بین مجموعه‌های حاکمیتی نیز هماهنگی‌هایی بوجود بیاید تا این تیپ آثار اثرگذار مورد تحلیل‌های کارشناسی قرار گرفته تا گره‌های بسیاری در حوزه‌های کلان باز شود، به عنوان مثال قسمت اول این مجموعه که به بحث آموزش محیط زیست از همان مراحل ابتدایی به فرزندان اختصاص داشت نکات بسیار مهمی را در خودش نهفته داشت که مسئولان کشور می‌توانستند از آن بهره‌های بسیار بگیرند همچون ادامه دادن مدارس طبیعت که کار جالبی بود، اما متوقف شد و در برخی استان‌ها هم به گونه‌ای دیگر انجام می‌شود اما بعضا با محدودیت‌هایی مواجه است. شاید هنوز خیلی در آموزش رسمی ما جا نیفتاده باشد. قطعا این برنامه در مجلس و دولت محترم اثرگذاری دارد و باید اجازه دهید بعد از پخش برنامه‌ای که خودم در آن حاضر بودم واکنش‌ها را بررسی کنم. هر چند در داخل استودیوی این برنامه نقدهای کارشناسی بسیاری صراحتا و رک به عملکرد خود من شد که به آنها پاسخ گفتم.
وی در پایان گفت: اگر همین مباحث قرار است مطرح شود بنده با آمادگی بیشتری در فرصت دیگر و برنامه دیگری می‌توانم در خدمت دوستان باشم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *