10:37

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی تسلیت درگذشت استاد محمدجواد محبت نوشت: این شاعر خوش‌قریحه و نام‌آور، از شاعران برجسته انقلاب، مبتکر شعر گفتاری و از پیشگامان شعر اعتراض در دوران ستمشاهی است.
به گزارش ایرنا، در متن پیام تسلیت یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: محبت شعر ایران، به حبیبش پیوست.
شاعر آرامش و روشنی و معلم مهربانی، استاد محمدجواد محبت، به دیدار حق شتافت. او که در همه‌ روزگاران از سرآمدان ادب و فرهنگ بود، تمام عمر خود را فروتنانه وقف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ایران‌زمین کرد.
این شاعر خوش‌قریحه و نام‌آور، از شاعران برجسته انقلاب، مبتکر شعر گفتاری و از پیشگامان شعر اعتراض در دوران ستمشاهی است.
شعر دو کاج او که بین فارسی‌زبانان بیشتر شنیده شده، راوی نگاه سراینده‌اش به مفاهیم دوستی و مهر است.
تفکر و تعهد، بالاترین جایگاه را در شعر استاد محبت دارد؛ خواه در مضامین آیینی، خواه در شعرهای انقلابی و خواه در شعرهای دیگر، و این نگاه اوست که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به گفت‌وگویی مهربانانه می‌خواند.
این استاد وارسته، به‌راستی تمثال آرامش و محبت و تسلیم و رضا بود و سال‌ها برای شاگردانش در مشق انسانیت، آینگی کرد.
آثار پربار او از خیمه‌های عاشورا، آن سوی چهره زرد خورشید، موج عطرهای بهشتی، خانهٔ هل اتی (شعرهای علوی)، آه… ای بانوی طوبی سایه آه… (فاطمیات)، گریهٔ دل ناصبوران (شعرهای عاشورایی) و گلوی سبز آواز (مجموعه شعرهایی برای حضرت امام (ره) از نمونه‌های بارز شعر درست و عمیق متعهدانه است.
عروج حسرت‌آفرین ایشان را به تمام فرهنگ‌دوستان، شاعران و مردم ایران، خصوصا اهالی کرمانشاه و خانواده عزیز ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله که شاگردان ایشان، راه این عزیز سفرکرده را هماره ادامه خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *