10:53

نتفلیکس که برای بار دوم در دو ماه گذشته به دلیل رکود و سوددهی کم، چندین نفر از کارمندانش را اخراج کرده، راه حل‌هایی را برای عبور از این بحران در نظر گرفته است.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، به نظر می رسد سال ۲۰۲۲، سال خوبی برای شرکت نتفلیکس، غول تولید و پخش فیلم و سریال در سطح جهانی، نباشد.
نتفلیکس برای دومین بار در دوماهه اخیر اعلام کرده که کارمندانش را تعدیل کرده و چندین نفر از آن‌ها را به خانه فرستاده است. این شبکه بزرگ، عذر بیش از ۳۰۰ نفر از کارمندانش در سرتاسر جهان را خواسته و آن‌ها را اخراج کرده است.
۲۱۶ تن از این کارمندان در آمریکا، ۳۰ نفر در آسیا و اقیانوسیه، ۵۳ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۱۷ نفر در آمریکای لاتین مشغول به کار بوده‌اند.
نتفلیکس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «می‌دانیم که این دو دوره عملیات تعدیل و اخراج کارکنان، باعث نگرانی و بی اعتمادی شده اما ما قصد داریم در آینده به طور جدی تری به کار بازگردیم و مبالغ هنگفتی را برای تولید محتوا سرمایه گذاری کنیم. در طول ۱۸ ماه آینده برنامه ما افزودن ۱۵۰۰ کارمند به نتفلیکس و رساندن تعداد کارمندان به بیش از یازده هزار تن است.»
سخنگوی نتفلیکس هم گفته است که اخراج کارمندان، به سبب افزایش هزینه‌های پخش در مقابل روند کند رشد درآمد است.
نتفلیکس در ماه می نیز ۱۵۰ کارمند را به دلیل روند کند سوددهی، اخراج کرده بود و بدین ترتیب در طی دو ماه ۴۵۰ تن از کارکنان نتفلیکس از کار بی کار شده‌اند.
این در حالی است که این شبکه پخش جهانی، اکنون در یک میدان رقابتی بزرگ با حریفان سرسختی همچون «آمازون پرایم»، «اپل تی وی»، «دیزنی پلاس» و «اچ بی او» گیر کرده است.
نتفلیکس اعلام کرده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۲۰۰ هزار مشترک را از دست داده؛ این در حالی است که انتظار داشت تعدا مشترکانش را افزایش دهد.
از سوم ژانویه ۲۰۲۲، سهام نتفلیکس حدود ۷۰ درصد کاهش یافته و در چند روز گذشته از ۵۹۷.۳۷ دلار به ۱۷۷.۳۹ دلار، رسیده است.
شرکت نتفیکس با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیون خانواده این سرویس را به اشتراک می گذارند، اعلام کرده به دنبال راه هایی برای جلوگیری از اشتراک گذاری رمز عبور برای مشترکان است.
یکی از ویژگی‌های شبکه‌های پخشی که حق اشتراک دریافت می کنند، این است که مشترکانشان مجبور نیستد تبلیغات را مشاهده کنند اما نتفلیکس قصد دارد از این قابلیت تا حدودی عبور کند و پخش تبلیغات را در دستور کار دارد. همچنین قصد دارد حق اشتراک را کاهش دهد.
تد ساراندوس ـ مدیر عامل نتفلیکس ـ گفته است: ما مشترکین زیادی را ازدست دادیم که می‌گفتند نتفلیکس برایشان گران است در حالی که اهمیتی به پخش تبلیغات نمی‌دانند. او افزوده است: ما تبلیغات را به تنفیکس اضافه نمی‌کنیم بلکه دسته‌ای از تبلیغات ر ا برای کسانی که می گویند ما قیمت پایین تری را می‌خواهیم و مشکلی با تماشای تبلیغات نداریم، در نظر می‌گیریم.
به جز بحران نتفلیکس به نظر می‌آید به طور کلی رسانه در آمریکا و نیز دیگر بخش‌های اقتصادی این کشور، تحت تاثیر ترس از رکودی است که بازارها را به سمت نزول سوق می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *