13:33

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر معرفی ، چاپ و انتشار پژوهش های کاربردی صورت گرفته توسط پژوهشگران این مرکز و ارتقا و تبیین جایگاه آنها در جوامع علمی تأکید کرد .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مصیب امیری رییس پژوهشگاه که امروز «دوشنبه » در نشست شورای روسای پژوهشکده ها سخن می گفت با اشاره به اهداف پژوهشی پیش روی این مرکز و اقدامات صورت گرفته در جهت محقق شدن آنها ، فعالیت های انجام شده در سال های اخیر را گسترده و مهم خواند .

او اطلاع رسانی به استان ها از نحوه و گستردگی فعالیت های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه های باستان شناسی ، حفاظت و مرمت ، مردم شناسی و … را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: در صورت اطلاع یافتن مراکز استان ها از قابلیت ها و امکانات موجود در پژوهشگاه می توان از این ظرفیت ها به نحو بهتری بهره برد .

امیری با تأکید بر ارتباط عمیق بین پژوهشگاه و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان بازوی توانمند در تصمیم گیری ها در هر سه حوزه ، قابلیت های موجود در این پژوهشگاه را به عنوان یک دستگاه تخصصی در مقایسه با سایر نهاد هایی از این دست بسیار خوب ارزیابی کرد که می تواند علاوه بر مراکز مرتبط به سایر ادارات نیز خدمات رسانی کند .

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت کارشناسان ، اعضای هیأت علمی و کارکنان این مرکز در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی بر تعامل بیشتر اعضا تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بدنه میراث فرهنگی در گذشته قوی تر بوده و شاید به همین دلیل در سنوات گذشته نسبت به گردشگری و صنایع دستی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اظهارداشت: در تلاشیم با کمک همکاران در جهت ارتقای این دو حوزه نیز مانند گذشته فعالیت های گسترده ای را در قالب گروه های پژوهشی هنر های سنتی و گردشگری انجام داده و هر سه حوزه را ارتقا دهیم .

او در ادامه با اشاره به پژوهش های قابل توجه صورت گرفته در حوزه های مختلف پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خواستار ساماندهی ، معرفی و ارائه پژوهش های چهار سال اخیر توسط روسای پژوهشکده ها شد تا در صورت امکان چاپ و منتشر و در اختیار مراکز علمی پژوهشی قرار گیرد .

امیری خاطرنشان کرد:با این اقدام در وهله نخست جایگاه پژوهشگران پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نزد جامعه علمی و وزارت خانه تبیین می شود و در نهایت نتایج پژوهش های کاربری این همکاران نیزمورد بهره برداری سایرین قرار خواهد گرفت.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در پایان بر تشکیل کمیته های تخصصی در پژوهشکده ها و استفاده از دانش و نظرات همکاران در مسائل تخصصی و به کارگیری نیروهای نخبه در ساماندهی نیروی انسانی این مرکز تأکید کرد.

در ادامه این نشست روسای پژوهشکده های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به بیان شرح وظایف ، نقطه نظرات و اهم فعالیت های این مراکز پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *