12:06

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» از ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع شهید سردار سلیمانی خبر داد.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در حوزه سینما گفت: عنوان اصلی موسسه «تصویر شهر»، موسسه «توسعه تصویر شهر» است و یکی از وظایف مهم آن این است که بتواند در شهر تهران، پردیس‌های مختلف را توسعه دهد. بر همین اساس از سال ۱۳۹۸، مجموعه پردیس سینمایی ملت را از ۴ سالن به ۱۲ سالن ارتقاء دادیم، که شامل سالن‌های آمفی‌تئاتر، نشست، اجتماع و… است. همچنین مشکل پارکینگ این پردیس سینمایی برطرف شد.

وی ادامه داد: البته متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم آن طور که باید از این مجموعه استفاده کرده تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند.

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» تاکید کرد: همچنین در جنوب تهران نیز پردیس‌هایی مانند راگا بازسازی و امکانات نمایش آن بروز شده است. پردیس تماشا در یافت آباد نیز به همین منوال به روز رسانی شد. در کنار آن پردیس سینمایی رازی نیز بعد از مدتی تعطیلی به روزرسانی شده و به چرخه اکران بازگشته است.

وی توضیح داد: این موسسه همچنان توسعه مجموعه‌های سالن‌های آمفی‌تئاتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را برعهده دارد، به گونه‌ای که در مناطقی که سالن سینما وجود نداشت، سالن‌های آمفی‌تئاتر فرهنگسراها را به روز کرده و با ایجاد امکانات مناسب نمایش فیلم، شرایط برای نمایش فیلم‌ها را در این مراکز فراهم کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به فرهنگسرای گلستان، بهاران، اشراق و بهمن اشاره کرد.

میرزاخانی گفت: از نظر توسعه زیرساخت نیز طراحی و ساخت یک سینما پلکس با ۸ سالن سینما در شرق تهران با همکاری شهرداری منطقه ۸ تهران را انجام داده‌ایم که در سال ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می‌شود، تا این منطقه از تهران نیز بتواند از سینمای مناسب و استاندارد برخوردار شود. این سینماکمپلکس در کنار سالن‌های سینمایی، خدمات تفریحی دیگری مانند مرکز تفریحی، مرکز کودک، سرو غذا و دیگر امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین قرار است با همکاری حوزه هنری در مجموعه آزادی نیز تغییراتی ایجاد کنیم. تاکید می‌کنم که موسسه تصویرشهر، یک مجموعه خودگردان است و بودجه‌ای از شهرداری به غیر از بودجه تولیدات سینمایی دریافت نمی‌کند.

مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» توضیح داد: تولیدات سینمایی شهرداری تهران، از طریق تزریق بودجه به موسسه «تصویر شهر» انجام می‌شد، که متاسفانه طی ۲ سال گذشته نتوانستیم بودجه‌ای برای تولید سینمایی جذب کنیم. درواقع طی ۲ سال گذشته، کشور از نظر بودجه تحت فشار بود و بسیاری از نهادها نتوانستند مانند گذشته در زمینه تولید فیلم حضور پیدا کنند، در واقع اتفاقات بد اقتصادی ناشی از عملکرد نامناسب دولت مردان، سبب شد تا اقشار مختلف تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ما این بود که پرسنلمان را تعدیل نکنیم، در همین راستا با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تغییر کاربری‌هایی که ایجاد کردیم توانستیم بسیاری از پرسنل را در شغل‌های مختلف نگه داریم که از آن جمله می‌توان به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و کارگاه تولید نان صنعتی اشاره کرد.

میرزاخانی در پایان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های اخیر و پی گیری های رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، تولید ۲ فیلم سینمایی پرتره را در دستور کار داریم که درباره مرحوم ابوترابی سید آزادگان کشورمان و شهید سردار قاسم سلیمانی است که برنامه‌ریزی برای تولید آن در حال انجام است تا در سال آتی برای نمایش آماده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *