12:14

همزمان با سومین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و روی غلتک افتادن روند اجراهای نمایشی، ۱۸ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی پذیرای مخاطبان و دوست‌داران تئاتر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، سومین روز از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن ماه) با روی غلتک افتادن جریان اجراهای نمایشی در تمامی بخش‌های سه گانه (صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها) فعالیت خود را در ارائه هر چه متنوع‌تر آثار نمایشی به علاقه‌مندان و دوست‌داران هنر تئاتر آغاز می‌کند که حجم استقبال از آثار دو روز این رویداد (۱۷ و ۱۸ بهمن ماه) با وجود همزمانی جشنواره تئاتر فجر با چهلمین جشنواره فیلم فجر از یک سو و از سویی دیگر شیوع موج ششم ویروس کرونا (سویه اُمیکرون) فراتر از حد انتظار بوده است.

این حجم استقبال در دو روز ابتدایی جشنواره چهلم تئاتر فجر نه تنها وعده روزهای گرم و شلوغ‌تر را در ایام پیش رو به ویژه تعطیلات پایان هفته می‌دهد که بازتاب دهنده این اصل است که تئاتر در سایه برنامه‌ریزی مدیران و همت هنرمندان و اهالی خانواده این هنر زنده، پویا و جریان‌ساز توانسته جای خود را میان مخاطبان آثار هنری و سبد فرهنگی آنها در جامعه باز کند

بخش آثار صحنه‌ای میزبان ۸ نمایش

در سومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گام چهلم، مجموعه تئاترشهر با سه نمایش از مخاطبان دومین روز جشنواره چهلم میزبانی می‌کند.

سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش آرش، شهرسوخته بخش طبی۴ به کارگردانی فردوس حاجیان در ساعت با مدت زمان ۷۵ دقیقه خواهد بود.

نمایش همه برادران من به کارگردانی داوود پارسا از شهر گچساران با مدت زمان ۵۰ دقیقه در تالار سایه طی دو سانس ۱۷ و ۱۹ به صحنه می رود.

تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر در سومین روز جشنواره چهلم از نمایش تختی در اتاق ۳۳ هتل آتلانتیک به کارگردانی تینو صالحی با مدت زمان ۶۵ دقیقه در دو سانس ۱۸ و ۲۰ میزبانی می‌کند.

تنها اثر گروه‌های خارجی حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سومین روز متعلق به نمایش صندلی‌ها از کشور عراق است.

این اثر نمایشی به نویسندگی اوژن یونسکوو کارگردانی نجات نجم ماجد تنها  با مدت زمان ۵۵ دقیقه با یک اجرا در ساعت ۱۷ در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

تالار مولوی در روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن ماه) طی دو اجرا در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ میزبان نمایش پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی با مدت زمان ۸۰ دقیقه خواهد بود.

ایستگاه سوم چهلمین جشنواره تئاتر فجر میزبان ۱۸ نمایش

تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز در سومین روز اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئتر فجر از نمایش سه‌گانه پاریسی به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی با مدت زمان ۵۵ دقیقه در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ میزبانی خواهد کرد.

تالار حافظ نیز در سومین روز این رخداد (سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه) میزبان نمایش اودو به کارگردانی آرمان شیرالی‌نژاد، با مدت زمان ۸۰ دقیقه در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ خواهد بود.

برج آزادی نیز که در جشنواره چهلم تئاتر فجر به عنوان یکی از سالن‌های میزبان این رویداد حضور دارد در تمام روزهای جشنواره از ساعت ۱۸ میزبان نمایش یک ماه، هزار آسمان به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی با مدت زمان ۸۰ دقیقه خواهد بود.

این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامه‌ای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستاره‌ها برای همسرش بازگو می‌کند و همسرش که ستاره‌شناس است متوجه زبان اشاره در نامه شده، در این میان پدرش که مردی ست متنفذ و قدرتمند، او را با مشکلاتی مواجه می‌کند

ایستگاه سوم چهلمین جشنواره تئاتر فجر میزبان ۱۸ نمایش

مواجهه مخاطبان با هفت نمایش در بخش تئاتر خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز که آثار این بخش بنا به اعلام ستاد اجرایی در محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌روند؛ در سومین روز جشنواره چهلم (سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه) هفت نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

در محوطه مجوعه تئاترشهر از ساعت ۱۱ نمایش درشکه گرسنگان به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از مریوان، ساعت ۱۱:۳۰ نمایش تله من به نویسندگی و کارگردانی هیام احمدی از شاهین‌شهر اصفهان، ساعت ۱۶ نمایش طوطی و بازرگان به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از ایلام، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش یک شهر زیبا به نویسندگی مرتضی اسدی‌مرام و کارگردانی بهاره سعیدی‌پناه، ساعت ۱۷ اجرای مجدد نمایش درشکه گرسنگان به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از مریوان و ساعت ۱۸:۱۵ نمایش ۲۵ متر آرزو به نویسندگی و کارگردانی سیدپویا امامی از اصفهان اجرا می‌شوند.

همچنین محوطه خانه هنرمندان در دومین روز از اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های خیابانی در دو ساعت ۱۶ و ۱۶:۱۳ به ترتیب از دو نمایش آخرین اولی به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری و جلیکی برای ماما دریا به نویسندگی حسن احمدی‌نسب و کارگردانی حسن سبحانی از میناب میزبانی خواد کرد.

ایستگاه سوم چهلمین جشنواره تئاتر فجر میزبان ۱۸ نمایش

دیگرگونه‌های اجرایی میزبان سه نمایش

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در سومین روز این رویداد سه نمایش به استقبال مخاطبان می‌روند.

نمایش بی زمان به نویسندگی و کارگردانی پروین هادی‌نیا از تهران ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه ملک به مدت ۷۵ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش رها به نویسندگی امیر عباسیان و کارگردانی مهیار جوادی‌هااز تهران ساعت ۲۰ به صورت گردشی از مبدا اتوبان کردستان به مدت ۱۲۰ دقیقه و ویژه یک تماشاگر اجراخواهد شد.

نمایش هفت تا نه و نیم به کارگردانی مریم خلیلی از تهران ساعت ۱۸ از مبدا میدان راه آهن ابتدای خیابان مختاری به مدت ۷۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *