13:41

کارگردان نمایش «حادثه در عمارت آقای میم.ف» گفت: بشر در طول حیات خودش در واکنش به حوادث دهشتناک بیرونی و امیال درونی خود واکنش های مختلفی دارد، بستر اصلی داستان این نمایش از این تقابل و واکنش گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، پس از مدتها که از خاموشی چراغ تماشاخانه ها و تالارهای اجرای تئاتر به علت شیوع ویروس کرونا می گذشت اکنون چراغ تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان با اجرای نمایش «حادثه در عمارت آقای میم ف» به نویسندگی و کارگردانی هادی عسگری از 4 تیرماه روشن شد و اجرای این نمایش تا روز جمعه 18 تیرماه ادامه دارد.

آنچه در زیر می خوانید گفت و گو با کارگردان نمایشش «حادثه در عمارت آقای میم.ف» در خصوص اجرا و داستان آن است.

ایده و داستان این تئاتر چگونه شکل گرفت؟

جرقه اصلی این نمایش زمانی در ذهن من زده شد که در کرمانشاه زلزله آمده بود و همزمان در مازندران نیز حادثه ای رخ داده بود، در اخبار دیدم که از طرف کرمانشاه چند کامیون کمک های مردمی به مازندران فرستاده شد. این ایده اولیه تبدیل شد به یک خرده داستان که یک قصه اصلی در کنار آن شکل گرفت و به صورت این نمایشی که می بینید درآمد.

داستان کلی نمایش و هدف آن چیست؟

این نمایش تقابل انسان در مقابل امیال درونی و حوادث بیرونی را نشان می دهد یعنی یک بشر در طول حیات خودش در واکنش به حوادث دهشتناک بیرونی و امیال درونی خود واکنش های مختلفی دارد، بستر اصلی داستان این نمایش از این تقابل و واکنش گرفته شده است.

چه پیشنهادی برای تماشاچیان این تئاتر یا کسانی که هنوز آن را ندیده اند دارید؟

جماعت تئاتری کل کشور متاسفانه در وضعیت خوبی قرارندارند و بسیاری از همکاران ما تنها راه معاش شان از تئاتر است و متاسفانه شیوع ویروس کرونا بلای خانمان برانداز این هنر شد و برخی از حمایت هایی که صورت گرفت نیز دور از شان هنرمندان این رشته بود.

کم ترین توقع هنرمندان تئاتر این است که مردم برای تماشای تئاتر بیایند و از این هنر حمایت کنند. شاید مبلغ سی هزارتومان ماهانه در سبد خانوار مردم مبلغی نباشد اما همین پول زندگی و معاش هنرمندان این رشته را تامین می کند.

با شرایط کرونا تمرین این نمایش چه مشکلاتی داشت؟ و اجرا در این زمان چگونه است؟

نمایش «حادثه در عمارت آقای میم. ف»  دو سال قبل برای سی امین جشنواره تئاتر استان اصفهان تولید شد که ما در آن شرکت کردیم ما در این جشنواره به عنوان یکی از کارهای برگزیده از طرف داوران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدیم.

این نمایش در سی امین جشنواره تئاتر فجر توانست جایزه دوم بازیگری مرد، دوم بازیگری زن، دوم نویسندگی، جایزه سوم کارگردانی و تقدیر از طراحی صحنه نمایش را از آن خود کند.

در آن زمان کرونا وجود نداشت و شرایط تمرین به صورت عادی بود، پس از آن تئاتر به دلیل مسئله کرونا در سراسر کشور تعطیل شد و اجرای عمومی نمایش به زمانی بهتر موکول شد که اکنون با عادی ترین شدن شرایط بهترین زمان اجرای تئاتر برای ما بود.

اگر نکته خاصی هست بفرمایید؟

تشکر می کنم از تالار هنر و مدیریت آن سعید امامی و همچنین مجتبی شاه مرادی رئیس حوزه هنری، آقای رفیعی مدیرتئاتر حوزه هنری و بهنام نصر مسئول تماشاخانه ماه. باتوجه به اینکه ساعت اجرای نمایش من در تالارهنر ساعت مناسبی نبود با همکاری مجموعه حوزه هنری تماشاخانه ماه برای اجرای من با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی مهیا شد.

گفتنی است، مژگان کوهی، علیرضا مقامی پور، محمدحسن رحیمی، نکیسا رسا و هادی عسگری بازیگران این نمایش هستند و طراحی صحنه نمایش را هادی عسگری انجام داده است و طراحی نور برعهده هامون حیدری است ، مدیر و منشی صحنه هلیا ملک پور، موسیقی علی حسن زاده، ساخت دکور علیرضا مقامی پور انجام داده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *