10:46

شادی اسدپور از اجرای نمایش «یازده/ یازده» در بهار ۱۴۰۱ در تماشاخانه دیوار چهارم خبر داد.
شادی اسدپور نویسنده، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر آرتا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: مدت هاست در موسسه هنری آرتا در انتهای هر کارگاه «آغاز تا پایان» با حضور هنرجویان، نمایشی را روی صحنه می‌برم که برای اجرای این دوره به سراغ اقتباسی از نمایشنامه «اتللو» نوشته ویلیام شکسپیر رفته‌ام.
وی درباره رویکردی که به این نمایشنامه معروف داشته است، عنوان کرد: این نمایش با اقتباسی آزاد، با نگاهی بسیار گذرا به این اثر و با تکنیک کولاژ به صحنه می‌رود. به نوعی فقط چند شخصیت نمایشنامه «اتللو» مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بیشترِ شخصیت‌ها و موقعیت‌ها را از تخیلم وام گرفته‌ام. از اواسط شهریور ۱۴۰۰ نوشتن متن را آغاز کردم و از دی ماه سال جاری کارگاه و تمرین‌های نمایش شروع شد. همه بازیگران نمایش نیز از هنرجویانم هستند.
اسدپور در پایان یادآور شد: تئاتری را دنبال می‌کنم که سرشار از رویا و گروتسک و خیال باشد از این رو این اقتباس با عنوان «یازده / یازده» توهمی است که تلفیقی از زندگی و مرگ را در هم فشرده کرده است. تئاتر برای من جایی است برای رویاپردازی، برای فریاد زدنِ کینه‌ها، خشم‌ها، رنج‌ها و نفرت‌ها. تئاتری برای من اصیل است که از درد بگوید که ما و تماشاگر را آکنده از درد کند تا حقیقت دنیا را لمس کنیم. در بهار سال ۱۴۰۱ این نمایش را در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌برم.
عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده و کارگردان: شادی اسدپور، تهیه کننده: موسسه هنری آرتا، مدیر تولید: آرش (مهدی) رزمجو، گروه کارگردانی (دستیاران): علیرضا میمی، غزاله کارآموز، طراح صحنه و آکسسوار: شادی اسدپور، طراح گرافیک: سینا افشار، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح لباس: مهدی دنیوی، شادی اسدپور، طراح صدا و موسیقی: عباس حیدری کاهکش، روابط عمومی: موسسه هنری آرتا.
لیدا فتحی، امیرحسین قاسم آبادی، کس را حسینی، سپیده نورصالحی، امید زارع ملکی، لیدا جهانی، هلیا تصدیقی، علی محمدنیا، میثم کریمی، مهدی دنیوی، امیرحسین شفیعی، علی انیسی، محمد عورکی بازیگران «یازده / یازده» هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *