17:32

چندین نفر از همبازبان «جریس لوئیس» کمدین معروف و درگذشته آمریکایی او را به تعرض و آزار جنسی در اوج دوران شهرتش در دهه ۱۹۶۰ میلادی متهم کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، برخی از همکاران زن «جری لوئیس» اعلام کرده‌اند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی که این کمدین در اوج شهرت به سر می‌برد، از سوی او مورد سوء رفتار اخلاقی قرار گرفته‌اند.
«امی زیرینگ» و «کربی دیک» که پیش از این فیلم «وودی آلن در مقابل فارو» را نیز ساخته‌اند از طریق انجام مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها به بررسی تاریخ طولانی سوء استفاده اخلاقی در هالیوود پرداخته‌اند و متوجه شدند تعداد زیادی از اتهامات متوجه «جری لوئیس» است، کمدین مطرحی که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
مجموعه این مصاحبه‌ها به همراه یک فیلم کوتاه با عنوان «روی تاریک اسطوره هالیوودی» از سوی نشریه ونیتی‌فر منتشر شده است.
«هوپ هالیدی»، «جیل سنت جان»، «آنا ماریا آلبرگتی»، «کارن شارپ»، «رنی تایلور» و «لاینی کازان» از جمله چهره‌ها و همکاران «جری لوئیس» در عرصه هنر و سینما بوده‌اند که در این بررسی مورد پرس و جو قرار گرفتند.
«کارن شارپ» که اکنون ۸۷ ساله است فاش کرده در سال ۱۹۶۴ مورد تعرض فیزیکی از سوی «جری لوئیس» قرار گرفته و پس از امتناع او از انجام این کار، «لوئیس» نه تنها دیگر با او تمرین نکرده بلکه کل تیم سازنده فیلم شامل کارگردان و دستیار کارگردان را نیز از صحبت کردن با او منع کرده است.
«هوپ هالیدی» ۹۱ ساله نیز با اشاره به این که از ۱۳ سالگی «جری لوئیس» را می‌شناخته عنوان کرده در اوایل دهه سوم زندگی‌اش مورد آزار و اذیت جنسی از سوی «لوئیس» قرار گرفته است و پس از آنها تا مدت‌ها دچار افسردگی شده است.
«هالیدی» همچنین عنوان کرده دوستانش از او خواسته‌اند این موضوع را به انجمن بازیگران آمریکا اطلاع دهد اما از این کار ترس زیادی داشته چرا که «جری لوئیس» چهره‌ای بزرگ و تاثیرگذار در کمپانی پارامونت بوده و او تحت قرارداد با او و این کمپانی کار می‌کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته سکوت کند.
«جری لوئیس» در ابتدا و در دهه ۱۹۴۰ به دلیل همکاری با «دین مارتین» در یک گروه کمدی- خوانندگی به شهرت رسید و در سال ۱۹۴۴ با خواننده‌ای به نام «پتی پالمر» ازدواج کرد و این زوج صاحب شش فرزند شدند.
این کمدین در سال ۱۹۵۹ ودر سن ۳۳ سالگی، قراردادی هفت ساله با کمپانی پارامونت به مبلغ ۱۰ میلیون دلار امضا کرد که بزرگترین قرارداد در نوع خود بین یک استودیو و بازیگر در آن زمان بود.
«لوئیس» در سال ۱۹۴۹، با بازی در فیلم بلند «دوست من ایرما» کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد و در ادامه فعایت هنری خود بیش از ۵۰ فیلم در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. از جمله فیلم‌های مهمی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده است، می‌توان به فیلم «سلطان کمدی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» با بازی «رابرت دنیرو» اشاره کرد.
«لوئیس» همچنین در عرصه‌هایی مانند نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته و حدود ۲۰ فیلم را کارگردانی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *