10:15

قسمت جدید فیلم آواتار در نزدیکی ۲ میلیارد قرار دارد که در صورت رد کردن این مرز به جمع ۵ فیلم اول می‌پیوندد و ششمین فیلم ۲ میلیاردی تاریخ سینمای جهان جشنواره می‌شود.
به گزارش تسنیم، «آواتار: راه آب» در ششمین هفته فروش خود هنوز در جایگاه نخست باکس آفیس ایستاده است و در مقابل فیلم جدید گمشده ایستاد. این فیلم در روز جمعه در آمریکا 4 میلیون و 600 هزار دلار فروش کرد و جمع فروش خود را در داخل آمریکا به 582 میلیون دلار رساند. البته فروش این فیلم در داخل آمریکا در حال افت است و نسبت به هفته قبل خود 35 درصد افت فروش داشته است. باید دید که این فیلم تا آخر هفته (پایان یکشنبه) چقدر خواهد فروخت.
این فیلم در صورتی که 608 میلیون دلار را رد کند می‌تواند رکورد فیلم «شگفت‌انگیزان 2» را به عنوان دوازدهمین فیلم پرفروش آمریکا بزند و جایگاه آن را تصاحب کند. البته آواتار 2 توانسته رکورد ششمین فیلم سینمای جهان یعنی «مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست» را در روز چهارشنبه بزند و 1 میلیارد و 928 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کند. مقصد بعدی این فیلم فروش 2 میلیاردی آن است تا آن را در جمع 5 فیلم 2 میلیاردی یعنی قسمت قبلی خود آواتار 1، انتقام‌جویان: پایان بازی، تایتانیک، جنگ‌ ستارگان نیرو برمی‌خیزد و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت وارد کند.
به نظر می‌رسد جایگاه دوم به «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» محصول یونیورسال تعلق گیرد، که یک فرصت فوق العاده دیگر را به نمایش گذاشت و تنها 14 درصد کاهش را برای هفته پیش بینی کرد. پس از یک افتتاحیه تا حدودی آرام در تعطیلات، تولید DreamWorks در هفته های اخیر فروش بالایی داشته است. اگرچه اسپین آف «شرک» در حال حاضر در اکران آنلاین در دسترس است، اما به نظر نمی‌رسد که سرعت فروش اکرانی آن را کاهش داده باشد. به نظر می‌رسد کل فروش داخلی فیلم تا دوشنبه به 127 میلیون دلار برسد.
اما فیلم «گمشده» در گونه مهیج که توسط سونی پیکچرز توزیع شده است، در روز افتتاحیه 3 میلیون و 400 هزار دلار فروش داشت و قصد دارد رتبه سوم یا چهارم جدول فروش داخلی آمریکا را به خود اختصاص دهد. با توجه به بودجه تولید 7 میلیون دلاری این فیلم، اکنون در جایگاه خوبی قرار دارد.
فیلم «مردی به نام اتو» محصول کلمبیا پیکچرز برای آخر هفته 9 میلیون دلار درآمد پیش‌بینی می‌کند که کمتر از 30 درصد کاهش نسبت به پخش آن در تعطیلات آخر هفته گذشته است. مجموع فروش داخلی باید تا دوشنبه به 35 میلیون دلار برسد.
در نهایت، کمدی ترسناک «M3GAN» یونیورسال نیز حدود 9 میلیون دلار برای آخر هفته پیش‌بینی کرده است که 50 درصد کاهش نسبت به اکران قبلی خود را نشان می‌دهد. تولید مشترک Blumhouse و Atomic Monster مجموع فروش داخلی خود را تا پایان آخر هفته به 70 میلیون دلار خواهد رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *