موفقی

7:19

بانی‌فیلم: رقص و آوازخوانی در فیلم‌های بالیوودی کارکردی مانند هفت‌تیر و اسب در فیلم‌های وسترن دارد!
به گزارش بانی‌فیلم، شب گذشته فیلم بالیوودی «آر آر آر» توانست برای Naatu Naatu اسکار بهترین آهنگ را به خود اختصاص دهد. کاندیدایی این فیلم بالیوودی، موضوع گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال شده که می‌خوانید.
wi “Naatu Naatu” اولین آهنگ از یک فیلم هندی است که تا به حال نامزد جایزه اسکار شده است و تا کنون وضعیت خوبی برای غلبه بر رقبای بزرگ موسیقی پاپ یعنی لیدی گاگا و ریحانا دارد.
اما با وجود حضور گروه کر و همچنین ضرب آهنگ این ترانه هندی، اما بزرگترین عامل موفقیت آن رقصیدن شخصیت‌های اصلی فیلم است.
در یکی از سکانس ‌های احرای این ترانه، با پاشنه ورکشیدن و ایجاد تعلیق، فضایی مبهم و غبارآلودی که با آهنگ و ملودی گوش‌نواز، با حماسه اکشن “RRR” همراه می‌شود. این صحنه پنج دقیقه‌ای، به این فیلم سه ساعته از جنوب هند کمک کرد تا برای مخاطبان بین‌المللی قابل فهم شود و تبدیل به یکی از پرشورترین لحظات سال سینما در جهان گردد. فیلم RRR به کارگردانی و نویسندگی S.S. Rajamouli حدود ۱۶۰ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان فروخت. اما بسیاری از بینندگان با نسخه‌های منتشر شده از هند (بسیار کمتر به زبان تلوگو) آشنا نیستند.
مرکز فیلمسازی معروف به Tollywood، این فیلم را در شبکه نتفلیکس کشف کرد. از آنجا، رقص “Naatu Naatu” در TikTok و دیگر شبکه های رسانه‌های اجتماعی، حضوری پررنگ یافت و اوضاع را در دست گرفت.
پس از چندین صحنه اکشن فوق‌العاده، “Naatu Naatu” اولین موزیکال بزرگ فیلم است که نقشی محوری را ایفا می کند و پیوند رو به رشد بین دو قهرمان را شان می‌دهد. در مراسم اسکار که آهنگساز M.M. Keeravaani و Chandrabose ترانه سرا نامزد بهترین آهنگ اصلی هستند.
اگر آنها برنده شوند (همانطور که در جوایز گلدن گلوب انجام دادند)، این یک پیروزی جانشین برای راجامولی، کارگردان و طراح رقص پرم راکشیت خواهد بود که حرکات رقص آینه ای را در صحنه متصور بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *