12:37

سیامک اطلسی فیلم «آن سوی آتش» را که در پنجاه سالگی بازی کرده بود، بهترین فیلمی می‌دانست که در تمام دوران حرفه‌ای خود کار کرده است.

به گزارش ایسنا، خرداد امسال در جشنواره سی‌وهشتم جهانی فجر فیلم «آن سوی آتش» ساخته کیانوش عیاری از جمله فیلم‌های مرمت شده‌ای بود که نسخه تازه‌ای از آن با حضور کارگردان و بازیگرش –  سیامک اطلسی – در این رویداد به نمایش درآمد.

مرحوم سیامک اطلسی در روز اکران نسخه مرمت شده این فیلم که با رونمایی از پوستر بخش فیلم‌های مرمت‌شده همراه بود، در محل برگزاری جشنواره – پردیس سینمایی چارسو- حاضر بود و این آخرین باری بود که او در یک رویدا سینمایی شرکت می‌کرد.

این بازیگر که روز گذشته براثر ابتلا به کرونا در سن 85 سالگی از دنیا رفت، در آن روز همکاری با کیانوش عیاری را باعث افتخار خود دانسته و گفته بود: یادم می‌آید وقتی پنجاه سالم بود از سوی آقای عیاری به این کار دعوت شدم و زیر بمباران اهواز کار می‌کردیم، به‌طوری‌ که برخی به ما می‌گفتند برگردید ولی آقای عیاری ایستاد. ما تمام دیالوگ‌ها را بی‌وقفه می‌گفتیم و بهترین فیلمی که در این سال‌ها کار کرده‌ام، «آن سوی آتش» است.

کیانوش عیاری  نیز درباره فیلم خود گفته بود: 35 سال پیش این فیلم ساخته شد. وقتی در شهری مثل اهواز متولد شدم و آسمان بالای سرم را سرخ می‌دیدم، طبیعی است چنین فیلمی را بسازم چون تضادهای اجتماعی را در نقاط مختلف دیده‌ام.

او با تشکر بابت مرمت فیلم «آن سوی آتش» بیان کرده بود: اثرات فوق‌العاده نفت و این سقف قرمز روی اهواز، نمی‌تواند دور از سرشت یک فیلمساز باشد. جوهر فیلم ناشی از جغرافیایی است که در دل خود ثروتی دارد اما اثراتش در آن محیط دیده نمی‌شود.

سیامک اطلسی کدام فیلمش را بهترین می‌دانست؟

عکس از مهدی حسنی

فیلم سینمایی «آن سوی آتش» محصول ۱۳۶۶ از فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده ایرانی است. این فیلم داستان نوذر و عبدالحمید دو برادر جنوبی را روایت می‌کند که بر سر سهمی که قرار بوده شرکت نفت بابت تصاحب خانه آنان به ایشان پرداخت کند، رودرروی هم قرار می‌گیرند. در این میان ماجرای علاقه نوذر به آسیه، دختر لال شیرفروش، ابعاد تازه‌ای به قصه می‌بخشد.

خسرو شجاع‌زاده، سیامک اطلسی، مهرداد وفادار، عاطفه رضوی، نعمت‌اله لاریان و پروین سلیمانی بازیگران این فیلم بوده‌اند.

«آن سوی آتش» لوح زرین‌ بهترین صدابرداری و کارگردانی جشنواره فیلم فجر را گرفته و در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم رتردام، بروکسل، سائوپائولو و تورنتو نیز حضور داشته و روی پرده رفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *