17:07

آمریکا میراث قاچاق ایتالیا را که برای دهه‌ها زینت‌بخش کلکسیون‌های آمریکایی بود، به کشور مبدا بازگرداند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر فرهنگ ایتالیا از بازگشت ۲۰۱ قطعه میراث فرهنگی این کشور به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار که در دهه‌های گذشته به آمریکا قاچاق و در موزه‌ها و گالری‌های معروف این کشور به نمایش گذاشته شده بودند، استقبال کرد.
این گنجینه بخشی از هزاران میراث تاریخی است که امسال یا در عملیات‌های بزرگ که حلقه‌های قاچاق در بلژیک، هلند، سوئیس و آلمان را نیز هدف قرار داد، از قاچاقچیان توقیف شده یا به ایتالیا بازگردانده شدند.
از ۲۰۱ اثری که این ماه توسط مقامات آمریکایی به ایتالیا بازگردانده شدند، ۱۶۱ مورد به این کشور تحویل داده شدند و ۴۰ مورد تا مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰- فروردین ۱۴۰۱) در سرکنسول‌گری ایتالیا در نیویورک به نمایش گذاشته خواهند شد.
داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا در کنفرانسی مطبوعاتی که به این مناسبت برگزار شد، گفت: برخلاف آنچه در گذشته بارها شاهد آن بودیم، این آثار هنری همگی در یک موزه بزرگ قرار داده نخواهند شد. در عوض به جایی که از آن دزدیده شده‌اند باز گردانده می‌شوند و در موزه‌های آنجا به نمایش گذاشته می‌شوند.
وزیر فرهنگ ایتالیا افزود: این آثار هنری با اهمیت بالایی که دارند مردم را به این مناطق جذب می‌کنند.
گنجینه‌ای که از آمریکا به مقصد ایتالیا فرستاده شده شامل ۹۶ قطعه از مجموعه موزه هنر یونانی، اتروسکی و رومی فردهام آمریکا از جمله ظروف و خمره‌های سفالی و یک مجسمه تراکوتا از قرن چهارم پیش از میلاد و ۶ شی از موزه گتی از جمله یک ظرف سرامیکی بزرگ از تمدن اتروسک است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *