19:22

فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» در رقابت با ۴ فیلم دیگر در اکران سال ۱۴۰۰ بعد از ۱۲ هفته نمایش در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ۵ فیلمی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ نمایش خود را با همه مصائب این روزهای کرونازده آغاز کرده‌اند حالا در بررسی میزان فروش آنها طی ۱۲ ماه نمایش، هفته‌ای یکبار آدم باش در رقابتی نزدیک از فیلم سینمایی خورشید آخرین ساختهمجید مجیدی جلو زده است.

سه فیلم تک خال ساخته مجید مافی، خون شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و فیلم لاله ساخته اسدالله نیک‌نژاد هم به ترتیب طی این ۱۲ هفته نمایش در رده سوم تا پنجم پرفروش های سال ۱۴۰۰ قرار گرفته‌اند.

اما فیلم هفته‌ای یکبار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که در ژانر کمدی ساخته شده طی این ۱۲ هفته نمایش ۹۰۸ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم با همین میزان فروش عنوان پرفروش‌ترین فیلم فصل بهار سال کرونازده ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

رقابت ۱۲ هفته‌ای فیلم‌ها با صدرنشینی «هفته‌ای یکبار آدم باش»

هفته‌ای یکبار آدم باش با بازی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور و ساغر قناعت تولید شده که روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که به واسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.

فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدیکه حتما اگر در شرایط عادی سینماها اکران می‌شد با استقبال بسیار مخاطبان و سینما دوستان همراه می‌شد حالا بعد از ۱۲ هفته نمایش فروشی بیشتر از ۸۵۷ میلیون تومان به دست نیاورده است و همچنان در رده دوم فیلم‌های پرفروش فصل بهار سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

خورشید با بازیعلی نصیریان، جواد عزتی، روح الله زمانی و طناز طباطبایی برای اولین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در این جشنواره جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.

روح الله زمانی بازیگر این فیلم توانست در جشنواره فیلم ونیز جایزه استعدادهای نوظهور این جشنواره را دریافت کند. همچنین فیلم خورشید به عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد و جزو ۱۵ فیلم برگزیده‌ این مراسم قرار گرفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می‌گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می‌شوند.

سومین فیلم پرفروش فصل بهار تک خال به کارگردانی مجید مافی است که هنرمندانی چون پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلیخانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی‌زاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش که در سکوت خبری ساخته شد حالا بعد از ۱۲ هفته نمایش ۶۳۹ میلیون تومان فروخته است.

تکخال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست…

رقابت ۱۲ هفته‌ای فیلم‌ها با صدرنشینی «هفته‌ای یکبار آدم باش»

چهارمین فیلم پرفروش فصل بهار آخرین ساخته مسعود کیمیاییخون شد است که ۱۲۰ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و با بازی سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، سیامک انصاری، لیلا زارع و هومن برق نورد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

داستان خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند…

فیلم پرحاشیه لاله به کارگردانیاسدالله نیک نژادکه تقریبا تولید آن ۴ سال طول کشید نیز از دیگر فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ است که حالا بعد از ۱۲ هفته نمایش ۷۵ میلیون تومان فروخته است.

لاله به تهیه کنندگی پروانه پرتو، با بازی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی تولید شده است.

این فیلم درباره زندگی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی که این راننده حرفه‌ای با آن مواجه بوده را به تصویر کشیده است.

لاله در حالی که به بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه نیافت به اکران نوروز ملحق شد و در حالی که در روزهای ابتدایی فروش نسبتاً مناسبی داشت حالا در مکان پنجم و آخر پرفروش های فصل بهار سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

البته این نکته قابل تامل است که از زمان آغاز اکران این ۵ فیلم اکران نوروز به دلیل پیک سوم و چهارم کرونا در سال جدید سینماها در ۲ مقطع ۳ هفته ای تعطیل شدند و به بالطبع نیز فروش بلیت در این هفته‌ها صورت نگرفته است.

همچنین طی آخرین جلسه شورای صنفی نمایش که یکشنبه این هفته ۲۳ خرداد ماه برگزار شد هیچ فیلم جدید متقاضی نمایش نشد تا همچنان فیلم‌های نوروز به نمایش خود ادامه دهند.

البته با توجه به نارضایتی سینمادارها از اکران نشدن فیلم جدید، این صنف سینمایی اعلام کرده‌اند در صورت اکران نشدن فیلم جدید طی هفته‌های آتی سالن‌های سینمای خود را تعطیل خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *