12:42

هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز با پیام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و اعطای شیر طلایی افتخاری جشنواره به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه شب با نمایش جهانی فیلم «برفک» ساخته «نوآ بائومباک» و پیام ویدئویی از رئیس‌جمهوری اوکراین «ولودیمیر زلنسکی» آغاز به کار کرد.
«برفک» با بازی «آدام درایور» و «گرتا گرویگ» و همچنین «دان چیدل»، «جودی ترنر اسمیت»، «می نیوولا»، «رافی کسیدی» و «سام نیولا» که همگی در اولین فرش قرمز ونیز حضور داشتند، نخستین فیلم نتفلیکس است که در افتتاحیه قدیمی‌ترین جشنواره فیلم جهان به نمایش گذاشته می‌شود.
داستان فیلم درباره استاد دانشگاه به نام «جک گلدنی» (آدام درایور) و همسرش «بابت» (گرتا گرویگ) است که پس از یک انفجار شیمیایی که هوا را آلوده می‌کند، با ترس از مرگ و زندگی خانوادگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
پیش از نمایش فیلم افتتاحیه، «آلبرتو باربرا»، مدیر جشنواره به صورت رسمی با حضور اعضای هیات داوران بخش رقابتی به ریاست «جولین مور» و با حضور هفت چهره دیگر از جمله لیلا حاتمی، جشنواره را افتتاح کرد و «ولودیمیر زلنسکی» درست مثل مراسم افتتاحیه در کن، یک پیام ویدئویی ارسال کرد که در مراسم افتتاحیه ونیز پخش شد و از جامعه جهانی خواست که جنگ در اوکراین را فراموش نکنند.
همچنین «آرنو دپلشن» کارگردان فرانسوی جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره را به پاس یک عمر دستاورد هنری به «کارترین دنو» بازیگر قدیمی سینمای فرانسه اعطا کرد که با تشویق ایستاده حضار در سالن همراه شد.
هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *