13:01

«فیلم خانه» حوزه هنری اصفهان با یاد زاون قوکاسیان آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این مراسم که شب گذشته سه شنبه 2 آذرماه با حضور اساتید سینما و دوستان و همکاران زاون قوکاسیان با اجرای امیر صفایی پور در سالن سوره اصفهان برگزار شد، دکتر احمد نوری سرپرست حوزه هنرa استان اصفهان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد قوکاسیان درخصوص عکس ها و فیلم هایی که از سالهای تحصیل پدرش و همراهی زاون قوکاسیان با ایشان دارند و از خاطرات کودکی خود از ایشان سخن گفت.
وی افزود: در راه اندازی «فیلم خانه » حوزه هنری استان اصفهان، رویکرد جدیدی داریم تا در ادامه زحمت هایی که برای کانون فیلم در سالهای قبل کشیده شده است اکنون با در واحد هنرهای تصویری برنامه ریزی هفتگی شده است که هر روز هفته با برنامه‌ای سینمایی در خدمت مخاطبان باشیم .
وی ضمن تشکر از همراهی مصطفی حیدری مدیر دفتر تخصصی سینما و مجتبی شاهمرادی معاونت شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری اصفهان ادامه داد: شنبه ها اختصاص دارد به سینمای کودک، یکشنبه‌ها به نمایش فیلم‌های کوتاه، دوشنبه‌ها به اکران فیلم‌های مستند و سه شنبه به فیلم خانه و چهارشنبه برنامه های انیمیشن خواهیم داشت.
سرپرست حوزه هنری استان اصفهان اظهارامیدواری کرد که با راه اندازی فیلم خانه حوزه هنری استان اصفهان بتوان پاتوق خوبی برای مخاطبان سینمایی در اصفهان ایجاد کرد و همچنین امیدواریم تا در فضای تولید ورود بیشتری داشته باشیم.
زاون آدم دغدغه مند و متعهدی بود
میثم بکتاشیان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در خصوص خاطرات خود از زمانی که مدیریت تالار هنر را برعهده داشت گفت: خاطرات بسیار خوبی از زاون دارم و چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم.
وی از برگزاری دوره‌های هشت ماهه فیلمسازی مستند زیر نظر زاون گفت و خاطرنشان کرد: حضور ایشان باعث شد که دوره ها خیلی تخصصی برگزار شود.
وی از احترامی که استاد قوکاسیان به روزه داران که منع خوردن و آشامیدن داشتند خاطراتی را بیان کرد و افزود: ایشان به شدت پایبند به اخلاقیات بودند و با صبوری و احترام با همه رفتار می‌کردند، ایشان بسیار صبور و با تواضع بودند و خیلی بزرگ منشانه رفتار می‌کردند. زاون همیشه به فکر شاگردانش بود و در بستر بیماری هم سراغ شاگردانش و بچه هایی که با ایشان همکاری داشتند را می گرفت.
بکتاشیان ادامه داد: او آدم دغدغه مند و متعهدی بود، ایشان انسان بزرگی بودند که به گردن همه ما حق دارند، محبتی که ایشان به دوستان و شاگردانشان داشتند بی مثال بود و به همین دلیل همه با محبت در مراسم تشییع ایشان شرکت کردند.
زاون یاری رساننده فرهنگ و هنر اصفهان
فرزان معظم مدیر سابق هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به راه اندازی کانون فیلم توسط زاون قوکاسیان گفت: از زاون انسان بودن را یاد گرفتم و اینکه با استفاده از زبان سینما در قالب زمان و مکان گسترش پیدا کنیم و تکثیر شویم.
وی ادامه داد: کانون فیلم حرکت خوبی بود که با همت خانم رجایی دارد اتفاق می افتد، کسی که خودش دانش آموخته رشته سینماست و کلاس های زاون قوکاسیان را نیز درک کرده است.
وی با اشاره به ترجمه کلمه زاون گفت: این کلمه به معنای یاری رساننده است و ایشان به واقع یاری رساننده فرهنگ و هنر اصفهان بودند.
وی از ایجاد دوباره فرصت دوباره برای تماشای فیلم های خوب سینما توسط حوزه هنری استان اصفهان تشکر کرد.
فیلم خانه ادامه دهنده موفقیت های کانون فیلم
غلامرضا مهیمن مستندساز اصفهانی ضمن تبریک برای شروع فعالیت دوباره کانون فیلم به همت حوزه هنری استان اصفهان گفت: امیدوارم فیلم خانه در ادامه کارش همان موفقیتی که کانون فیلم اصفهان به دست آورد را به دست بیاورد.
وی در خصوص مرحوم زاون قوکاسیان ادامه داد: او یک شهروند اصفهانی بود یک همشهری ساده و اصیل اصفهانی که ارتباطش با شهرش به نوع دیگری بود و برای فرهنگ و هنر دل می سوزاند و هر کاری از دستش بر می آمد برای فرهنگ و هنر اصفهان می کرد اگر فکر می کرد کسی در هر کجای دنیا می‌تواند به رشد فرهنگ سینمایی مردم اصفهان کمک کند او را دعوت می‌کرد و در منزلش به روی همه باز بود.
وی افزود: دغدغه تمام زندگی زاون، شهر و فرهنگ این شهر و افزودن دانش سینمایی و غیر سینمایی شهروندان آن و حمایت از هنرمندان این شهر بود، ما باید نسبت به فرهنگ و شهرمان متعهد باشیم و چیزی به فرهنگ شهرمان بیافزاییم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته های دور فرهنگ استاد و شاگردی وجود داشت و وقتی استادی فوت می کرد یک جایگزین برای او وجود داشت گفت: اکنون این الگوسازی از میان رفته است و جایگزینی برای بسیاری از هنرمندان و بزرگانی که از دست می‌دهیم نیست.
این فیلمساز اصفهانی خاطر نشان کرد: فیلم ها و کتاب های زاون قوکاسیان در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته است تا اگر موزه سینما تاسیس شود در اصفهان این فیلم ها و کتاب ها به موزه منتقل می شود.
در پایان مراسم پوستر آغاز به کار فیلمخانه اصفهان رونمایی و توسط حضار امضا شد و فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی برادران ارک به نمایش درآمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *