احمد گلچین: این فیلم بالیوودی رکورد فروش آخرین جیمز باند را می‌شکند

13:13

بانی‌فیلم: اکران جهانی فیلم اکشن بالیوودی RRR از روز بیست و چهارم مارچ و همزمان با شروع اکران این فیلم در هند، در دیگر کشورهای جهان آغاز می‌شود.
رایت و حقوق پخش و مسئولیت پخش و اکران جهانی این فیلم را که یکی از بزرگترین پروژه‌های سینمایی بالیوود است، شرکت «فارس‌فیلم» به مدیریت احمد گلچین سینماگر سرشناس ایرانی دارد.
شرکت فارس‌فیلم برنامه‌های گسترده‌ای را برای اکران جهانی فیلم RRR در سینماها تدارک دیده، برنامه‌هایی که از کنفرانس مطبوعاتی عوامل این فیلم از دوبی آغاز شده است.

احمد گلچین مدیر شرکت فارس فیلم در مورد پیش‌بینی‌اش از میزان فروش و استقبال تماشاگران RRR به خبرنگار بانی‌فیلم گفت: به واسطه تجربه‌ای که طی سالیان طولانی در اکران فیلم‌‌های سینمای جهان و فیلم‌های هالیوودی و بالیوودی دارم، اطمینان دارم این فیلم مورد توجه علاقمندان سینمای هند قرار خواهد گرفت. شرکت فارس فیلم در سال گذشته آخرین فیلم جیمزباند را هم اکران کرد. «زمانی برای مردن نیست» فروش بسیار خوبی داشت اما من معتقدم که فیلم RRR می‌تواند رکورد فروش فیلم جیمز باند را بشکند.
گلچین داستان و ساختار منحصر به فرد فیلم اکشن RRR را از نقاط قوت آن می‌داند و می‌گوید: بیشتر فیلم‌های بالیوودی دارای یک ساختار قوی روایی و داستانی هستند. اما در فیلم RRR یک ویژگی نو در بیان داستان وجود دارد که با وجود مدت زمان سه ساعته فیلم، تماشاگر را نه تنها خسته نمی‌کند بلکه تا پایان فیلم روی صندلی سینما می‌نشاند!
مدیر شرکت فارس‌فیلم معتقد است داستان ضداستعماری این فیلم هم از دیگر دلایلی‌ست که مخاطب را جذب می‌کند؛ او می‌گوید: داستان فیلم مربوط به مبارزات هندی‌ها با نیروهای ارتش انگلیس در دهه بیست میلادی است که در بستر یک داستان میهن‌پرستانه با تمی عاشقانه، بخشی از تاریخ هندوستان را بازگو می‌سازد.
حق رایت جهانی RRR را شرکت فارس فیلم خریداری کرده و مسئولیت اکران آن در سینماهای دیگر کشورها -به جز دو کشور هند و چین- برعهده شرکت فارس فیلم است.
در ادامه بخش هایی از گفت‌وگوی اس.اس. راجامولی کارگردان فیلم اکشن RRR با سایت خبری gulte انجام داده می‌خوانید:

اس.اس. راجامولی:
RRR فیلمی درباره دوستی میان دو فرد متضاد هم است

سایت خبری gulte- مترجم: دیبا داودی
RRR یک فیلم هندی درام اکشن به زبان تلوگو به کارگردانی اس.اس. راجامولی و تهیه‌کنندگی دی.وی.وی دانایا،‌محصول شرکت DVV Entertainments است.
به گزارش بانی‌فیلم، نقش‌های اصلی این فیلم را رام چاران و ان.تی. راما رائو جونیور در کنار دیگر بازیگران از جمله آلیا بات، الیویا موریس، ری استیونسون و آلیسون دودی ایفا می‌کنند.
داستان RRR در مورد دو انقلابی هندی به نام‌های آلوری سیتاراما راجو (چاران) و کمارام بهیم (راما رائو) است که با سلطه حاکمیت انگلیسی و نظام منطقه حیدرآباد هند می‌جنگند. گرچه ماهیت داستان جنگی و انقلابی است اما کارگردان راجامولی فیلم را جور دیگری توصیف می‌کند.
او در این باره می‌گوید: «‌در ابتدا به این فکر افتادم که دو شخصیت «تارک» و «رام چاران» را با هم روی پرده ببینم. و این باعث شد که فیلمنامه‌های متنوعی را بررسی کنم. در نهایت، ما احساس کردیم که ایده RRR خوب است. اما در هر صورت نمی‌توان صرفا یک فیلم وطن‌پرستانه باشد.»
راجامولی در ادامه افزود: «RRR فیلمی است درباره دوستی بین دو فرد که کاملاً در تضاد با یکدیگر هستند. داستان و تمرکز تمام نکات داستانی بیشتر به این دوستی می‌پردازد تا جنگ افراد علیه مردم بریتانیا.»
راجامولی فیلمنامه این فیلم را از داستان اصلی «کی. وی ویجایندرا پراسادا» اقتباس کرده است.
داستان در سال 1920 روایت می‌شود و دوره‌ای از زندگی شخصیت‌ها را بررسی می‌کند که هر دو انقلابی قبل از شروع مبارزه برای استقلال کشورشان، مسیر دیگری را پیش می‌گیرند.
این فیلم به طور رسمی در مارس ۲۰۱۸ کلید خورد و فیلمبرداری‌اش در نوامبر 2018 در حیدرآباد آغاز شد.
RRR به طور گسترده در سرتاسر هند فیلمبرداری شد و چند سکانس آن هم در دو کشور اوکراین و بلغارستان گرفته شده. موسیقی متن و موسیقی متن فیلم توسط ام.ام کراوانی با فیلمبرداری سنتیل کومار انجام شده و تدوین بر عهده سریکار پراساد بوده.
RRR که با بودجه 550 کرور روپیه (73 میلیون دلار آمریکا) ساخته شده بود، ابتدا برای اکران در سینماها در 30 ژوئیه 2020 برنامه ریزی شده بود، که چندین بار به دلیل تاخیر در تولید به تعویق افتاد و به دنبال آن همه گیری COVID-19 به تعویق افتاد. سرانجام، این فیلم قرار است در ۲۵ مارچ ۲۰۲۲ در سینما اکران می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *