انتخاب عشیری در کسوت مدیر جدید روابط عمومی سازمان سینمایی ناشی از تبحر او در وارونه‌سازی خبری‌ست!

0:22

بانی‌فیلم: سرانجام موعد آزمون تیم مدیریتی سازمان سینمایی هم فرا رسید تا نشان دهد دارودسته محمد خزاعی در بخش سینمایی وزارت ارشاد، تا چه اندازه نسبت به رعایت قوانین و مجوزهای صادر شده فیلم‌های سینمایی پایبند هستند!
اگر حرف‌‌های دو سه روز پیش یزدان عشیری را که در مورد فیلم‌های حائز شرایط در جشنواره چهلم فیلم فجر، خوب خوانده باشید قطعا متوجه شدید که او به ظرافت، خط باریکی از نظارت جدید یا همان سانسور فیلم‌های متقاضی را تبیین کرد!
عشیری که سالهاست در کسوت روابط‌ عمومی در جاهای مختلف حضور داشته، به خوبی با زیروبم‌های وارونه‌سازی خبر و وانمودسازی مطالب، آشنایی دارد.
انتخاب او توسط محمد خزاعی در کسوت مدیر جدید روابط عمومی سازمان سینمایی هم ناشی از تبحر او در وارونه‌سازی خبری‌ست!
نشست چندی پیش او با جمعی از «هم‌راهان» موضعی و جناحی، در موزه سینما، آماده‌سازی و زمینه‌چینی برای پیاده کردن اهدافی‌ بود که پیش از این برای خزاعی و تیم دولتی سینما، تبیین و برنامه‌ریزی شده است!
اولین حرکت عینی این روند را می‌توان در جلوگیری از نمایش فیلم «چپ راست» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی مشاهده کرد.
صرف‌نظر از این که فیلم «چپ راست» دارای چه کیفیتی‌ست و اینکه آیا با استاندارهای سینمایی مطابقت دارد یا نه، نکته مهم این است که این فیلم براساس مجوزهای مورد تایید سازمان سینمایی تولید شده و در مرحله اکران قرار گرفته است.
نامه منتسب به منوچهر محمدی خطاب به وزیر ارشاد هم موید همین است که چرا فیلمی که با مشخصه‌های قانونی جلوی دوربین رفته باید در محاق توقیف و احیانا سانسور قرار گیرد.
حرف‌های امروز محمدرضا فرجی به شکل کامل نشان‌دهنده مواضع از پیش طراحی شده سازمان سینمایی در حوزه نظارت و ممیزی قرار دارد، مواضعی که با توجه به مشخصه‌های مدیریتی محمد خزاعی و تیم سازمان سینمایی، قطعا محل نزاع و برخوردهای آتی را فراهم خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *