12:39

به مناسبت روز ملی سینما از سایت انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران رونمایی شد.
به گزارش مهر، در مراسمی که انجمن عصر دیروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه به مناسبت روز ملی سینما برگزار کرد پس از رونمایی از سایت جدید انجمن، در نخستین برنامه کانون فیلم انجمن که با همکاری فیلمخانه صورت می‌گیرد، برگزیده از آنونس‌های سینمای ایران به نمایش در آمد.
در ادامه برنامه، آرش معیریان که سابقه ساخت ۱۳۴ آنونس سینمایی را در کارنامه خود دارد به همراه رضا صائمی منتقد سینما به بررسی روند آنونس سازی پس از انقلاب پرداخته و در انتهای جلسه به سوالات حاضران پاسخ دادند.
آرش معیریان با نگاهی تاریخی به روند آنونس سازی در سینمای ایران درباره ویژگی‌ها و کارکردهای آنونس در سینما سخنرانی کرد.
او فرضیه سازی، تعلیق آفرینی و تولید معنا و تاویل پذیر کردن فیلم را از جمله کارکردهای مهم آنونس سینمایی دانست و بر وفاداری آنونس به فیلم به عنوان اصلی مهم تاکید کرد.
معیریان همچنین با تحلیل ۱۵ آنونسی که در این مراسم به نمایش درآمد به آسیب‌شناسی آنونس سازی در فضای مجازی پرداخت و نسبت به وضعیت موجود در ساخت آنونس های سینمایی که از سویه های زیبایی شناختی خود تهی شده‌اند، انتقاد کرد.
همچنین در این مراسم جعفر گودرزی رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران طی سخنانی کوتاه روز ملی سینما را پاس داشت و با انتقاد از وضعیت موجود در سینمای ایران از تبدیل شدن روز ملی سینما به یک تراژدی ابراز تاسف کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *