17:37

نمایش فیلم «استخوان‌ها و همه» ساخته جدید «لوکا گوادانینو» با استقبال ویژه مخاطبان در ونیز همراه شد و این فیلم را می‌توان تا یه این جای جشنواره، موفق‌ترین فیلم نزد مخاطبان و منتقدان دانست.

به گزارش ایسنا، «تیموتی شالامی» و «لوکا گوادانینو» پس از فیلم «مرا با نامت صدا کن»، برای روایت عاشقانه‌ی دیگری در فیلم «استخوان‌ها و همه» (بونز اند آل) همکاری کرده‌اند و این فیلم نیز از رمان نوشته «کامیل دی‌آنجلیس» اقتباس شده و داستان آن نیز همچون فیلم قبلی بار دیگر در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد اما با وجود همه این شباهت‌ها فیلم جدید «گوادانیو» جنبه‌ای کاملا متفاوت دارد و روایتی از یک عاشقانه ترسناک با مضمون آدم‌خواری است و با وجود صحنه‌های خشن و خشونت‌بار، مخاطبان جشنواره ونیز با تشویق هشت و نیم دقیقه‌ای در پایان نمایش از این فیلم استقبال کردند.

در این فیلم «تیلور راسل» در نقش مارن، دختر مدرسه ای ۱۸ ساله خجالتی ایفای نقش می‌کند که به تازگی با پدرش به روستایی در ویرجینیا نقل مکان کرده است. یکی از دختران مدرسه او را به خانه‌شان دعوت می‌کند، به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که مخاطب با صحنه‌ای رو به رو می‌شود که مارن در حال مکیدن خون انگشت دوست جدیدش است …  پدرش که سال‌هاست از خوی آدم‌خواری غیرقابل توقف دخترش با خبر است دیگر نمی‌تواند با آنها کنار بیاید .. مارن پدرش را رها می‌کند و سفری را به دنبال مادر گمشده‌اش به سراسر کشور آغاز می‌کند.

مارن در ادامه متوجه می‌شود که می تواند بوی دیگر آدم‌خوارها را نیز تشخیص دهد و در ادامه داستان با پسر آدم‌خواری به نام لی با بازی «تیموتی شالامی» آشنا می‌شود و این دو سفر  عاشقانه و خشونت‌بار خود را در جاده به سبک فیلم معروف «بانی و کلاید» آغاز می‌کنند.

علاوه بر مخاطبان، منتقدان سینمایی نیز از فیلم جدید «لوکا گوادانینو» استقبال کردند و «پیتر بردشاو» منتقد گاردین با ۵ ستاره کامل از این فیلم تمجید کرده و آن را ضیافتی درخشان و در عین حال دلخراش توصیف کرده و نقش بازیگران اصلی این فیلم را در این حکایت خونین از فقر و شورش ستوده‌ است.

بازی «تیموتی شالامی» بویژه در این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته و این بازیگر جوان را از حالا می‌توان یکی از شانس‌های فصل جوایز سینمایی و اسکار دانست.

«نیکلاس باربر» از بی‌بی‌سی نیز این فیلم عاشقانه ترسناک را فیلمی توصیف کرده که از یک کمدی سیاه به تدریج به یک فیلم جاده‌ای، شیرین و مستقل به سبک داستان «بانی و کلاید» تبدیل می‌شود.

آدم‌خورهای عاشق، محبوب تماشاگران و منتقدان ونیز
فیلم استخوان و همه

دیگر فیلمی که تا به این جای جشنواره ونیز توجهات را به خود جلب کرده «تار» نخستین ساخته «تاد فیلد» است که با بازی «کیت بلانشت» بازیگر برنده اسکار بازیگر استرالیایی در نقش «لیدیا تار» موسیقیدان مشهور و نخستین رهبر ارکستر زن در تاریخ آلمان همراه شده که نمایش آن با تشویق شش دقیقه‌ای مخاطبان در سالن اصلی کاخ جشنواره ونیز همراه شد.

این درام روانشناختی که نخستین ساخته «تاد فیلد» پس از ۱۶ سال است، داستان لیدیا تار، موسیقی‌دان مشهور را روایت می‌کند که تنها چند روز با ضبط سمفونی‌ای فاصله دارد که او را به اوج دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌اش می‌برد اما هنگامی که به نظر می رسد همه چیز علیه لیدیا در جریان است، پترا دختر خوانده شش ساله‌اش به عنوان یک پشتوانه عاطفی مهم برای مادر مبارزش ظاهر می‌شود.

نقش آفرینی درخشان «کیت بلانشت» در این فیلم بیش از هر چیز دیگری برجسته است و این بازیگر که تاکنون هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و دو بار نیز با فیلم‌های «هوانورد» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «یاسمن غمگین» به کارگردانی «وودی آلن» موفق به دریافت این جایزه شده را می‌توان از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۳ در شاخه بهترین بازیگر نفش اصلی زن محسوب کرد.

آدم‌خورهای عاشق، محبوب تماشاگران و منتقدان ونیز
فیلم تار

«الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان مطرح سینمای مکزیک پس از ساخت فیلم موفق «بازگشته» در سال ۲۰۱۵، با فیلم سه‌ساعته «باردو» به ونیز آمد و اغلب تماشاگران تا انتهای تلخ فیلم به تماشای این اثر ۱۷۴ دقیقه‌ای نشستند و در انتها با تشویق چنددقیقه ای از این فیلم استقبال کردند.

«باردو» یا وقایع‌نگاری اشتباه مُشتی حقیقت است، یک کمدی نوستالژیک درباره یک روزنامه‌نگار و مستندساز مشهور مکزیکی که برای مواجهه با گذشته خودش و واقعیت کنونی کشورش به مکزیک بازمی‌گردد. فیلمبرداری این فیلم پائیز سال گذشته به پایان رسید و داریوش خنجی مدیریت فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.

این فیلم که با فیلم  «هشت و نیم» ساخته «فدریکو فلینی» مقایسه‌هایی شده از سوی منتقدان با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده و عده‌ای آن را کمی خسته کننده و برخی دیگر عمیق و تاثیرگذار توصیف کردند.

آدم‌خورهای عاشق، محبوب تماشاگران و منتقدان ونیز
فیلم باردو

هنوز پیش از نیمی از جشنواره ونیز باقی مانده و فیلم‌های کارگردانانی چون «دارن آرونوفسکی»، «فلورین زلر»، «مارتین مک‌دونا»، «کوجی فوکودا» و همچنین فیلم «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند و «بدون خرس» از جعفر پناهی در بخش مسابقه اصلی باقی مانده و باید منتظر واکنش مخاطبان، منتقدان و در انتها هیات داوران به این فیلم‌ها باشیم.

سینمای ایران علاوه بر بخش رقابتی، در بخش افق ها با «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی و در بخش افق‌های اکسترا با فیلم «بدون رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری در جشنواره ونیز حضور دارد. نمایش آثار ایرانی در نیمه دوم جشنواره آغاز خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *