12:09

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در استانهای کشور را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور و دیگر اعضا برگزار شد، در توضیح وضعیت بیماری کرونا در کشور به دنبال اقدامات و محدودیت های صورت گرفته، گفت: خوشبختانه آثار خوبی در ۲۵ استان کشور را شاهدیم و به وضعیت با ثباتی رسیده؛ گرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده بیماری متوقف شده که نشانه خوبی است.

وی ادامه داد: در ۱۵ استان کشور روند نزولی شروع شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستانها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.

رییسی گفت: اما شش استان نیاز است که مراقبتهای بیشتری را انجام دهند و هنوز روند نزولی بیماری را طی نکردند اما به اوج بیماری نزدیک شده اند؛ زمانی که به اوج و قله بیماری می رسیم تقریبا یک هفته بعد در صورت رعایت خوب پروتکلها، سیر افزایش یابنده متوقف می شود. این شش استان شامل تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به نظر می رسد طی روزهای آینده احتمالا به اوج بیماری می رسند و بعد از آن باید شاهد روند نزولی در این استانها باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *