20:46

دو نقاشی متعلق به «ساموئل فان هوگسترتن»  و «پیترو بلوتی» نقاشان قرن هفدهم هلند و ایتالیا در سطل زباله‌ استراحتگاه بین‌راهی در مرکز آلمان پیدا شد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، پلیس آلمان اعلام کرد مرد شصت‌وچهارساله‌ای دو نقاشی رنگ روغن را در سطل زباله‌ای در استراحتگاه اتوبانی نزدیکی شهر اورنباخ در مرکز آلمان یافته و به پلیس در شهر کلن تحویل داده است.

براوردهای اولیه متخصصان آثار تجسمی اصالت هر دو اثر را از هوگسترتن (Samuel van Hoogstraten) و پیتر بلوتی ایتالیایی (Pietro Bellotti) تایید می‌کند. یکی از این آثار خودنگاره‌ای از بلوتی نقاش دوره باروک ایتالیا (۱۶۲۵ تا ۱۷۰۰) است که وی را در حال لبخند نشان می دهد و به سال ۱۶۶۵ تصویر شده است. نقاشی دیگر نیز تصویری از یک پسربچه اثر هوگسترتن شاعر، نظریه‌پرداز ادبی و نقاش هلندی (۱۶۲۷ تا ۱۶۷۸) است ولی تاریخ این نقاشی معلوم نیست.

نقاشی نقاشان قرن هفدهم اروپا در سطل زباله‌ای در آلمان
 اثر هوگسترتن

هوگسترتن شاگرد رامبرانت نقاش مشهور هلندی (۱۶۰۶ تا ۱۶۰۷) در امستردام بود و بیشتر برای تجربه‌آزمایی در زمینه پرسپکتیو در آثارش مشهور است. او در شهر دوردرخت هلند فعال بود البته در لاهه، وین، رم و لندن نیز کار می‌کرد.

رساله وی به نام درآمدی بر مکتب اعلای هنر نقاشی، که بعد از مرگش چاپ شد منبعی ارزشمند در مورد دیدگاه های رامبرانت در مورد نقاشی به شمار می‌آید.

در مورد بلوتی اطلاعات زیادی در دست نیست؛ ولی گفته می شود وی برای طبقه اشراف در ونیز، فرماندار میلان و حاکمان آن روز ایالت باواریا آلمان آثاری را خلق کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *