18:27

«آتش عشق» با عبور از فروش یک میلیون دلاری در گیشه‌های جهان، عنوان پرفروش‌ترین مستند سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.
به گزارش مهر به نقل از ددلاین، «آتش عشق» ساخته سارا دوسا متعلق به نشنال جیوگرافیک در آخر هفته‌ای که گذشت فروشش را از مرز یک میلیون دلار هم فراتر برد و موفق‌ترین مستند سال شد.
این فیلم که تابستان امسال اکرانش را شروع کرد با آغاز هفته جدید وارد نهمین هفته اکران خود می‌شود و اواخر امسال در دیزنی پلاس پخش می‌شود.
این مستند اولین بار در ساندنس پخش شد و جایزه تدوین را دریافت کرد و پس از آن نشنال جیوگرافیک حقوق آن را خرید.
در این فیلم زندگی و کار کاتیا و موریس کرافت ۲ آتشفشان‌شناس فرانسوی از طریق تصاویر نادر آرشیوی آنها تصویر شده است. این زوج در نهایت با فوران کوه آتشفشانی «آنزین»‌ در سال ۱۹۹۱ در ژاپن جان باختند.
نتفلیکس، آمازون، سونی، یونیورسال و پارامونت همه خواهان به دست آوردن حقوق پخش این فیلم بودند که در نهایت نشنال جیوگرافیک این موفقیت را کسب کرد.
برخی از دیدنی‌ترین تصاویر ثبت شده از بزرگ‌ترین شور زندگی‌ این ۲ محقق بی‌باک یعنی آتشفشان‌ها در این فیلم به اشتراک گذاشته شده است.
کاترین که در رشته فیزیک و شیمی تحصیل کرده بود در زمان مرگ ۴۹ ساله و همسرش موریس که فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی بود ۴۵ ساله بودند. این دو به دلیل فیلمبرداری‌، عکاسی و ضبط مشخصات آتشفشان‌ها که اغلب از فاصله چند متری صورت می‌گرفت شناخته شده بودند.
ورنر هرتسوگ نیز پیشتر با مستند «در دل آشتفشان» به زندگی آنها پرداخته است.
نئون که در توزیع این مستند با نشنال جیوگرافیک شریک است قبلا هم با این کمپانی مشهور همکاری کرده که اکران مستند «کووید؛ موج اول» اثر متیو هاینمن در سال ۲۰۲۱ از جمله آنهاست.
مستند «آتش عشق» محصول ۲۰۲۲ و آمریکایی-کانادایی است که نویسندگی، کارگردانی و تهیه آن را سارا دوسا برعهده داشته است.
این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرده و در سایت راتن تومیتوز بر مبنای نقدهای ۱۴۶ منتقد میانگین امتیاز ۸.۳ را کسب کرده و ۹۹ درصد به آن رای مثبت داده‌اند. امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ نیز امتیاز این فیلم در سایت متاکریتیک از نظر ۳۷ منتقد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *