14:01

24 آبان آغاز هفته ی کتاب است و این هفته نمادی است تا ما به کتاب ، رکن فرهنگ و عنصر بنیادین پیشرفت و تمدن بپردازیم تا در طول سال با کتاب همراه و همقدم شویم و آن را چراغی فراراه زندگی مان قرار دهیم.
رادیو ایران در ادامه رسالت فرهنگی خود ، دوره ی جدید پویش کتابخوانی خود را که چندین سال با شعار« من کتاب می خوانم» راه اندازی شده برپا می کند.
یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران گفت: با توجه به فناوریهای روز و تولید کتاب های الکترونیک و دیجیتال ، در این دوره با راهنمایی و راهگشایی دکتر محمدجعفر محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی ایران، تصمیم گرفته شد در حوزه آثار دیجیتال کار کنیم و به کتابهای رایانه ای بپردازیم ازاین رو پویش رایا کتاب «رایاک» را آغاز می کنیم.
پویش رایاکتاب با کمک مخاطبان و شنوندگان آگاه رادیو ایران ، اقدام به معرفی کتابهای رایانه ای به مردم می کند و از همگان درخواست دارد تا پیشنهادهای نوآورانه ی خود را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این حوزه ارائه دهند.
عوامل گروه «کافه هنر» در این زمینه مشارکت و همفکری می کنند. شهاب شهرزاد، مجری برنامه گفت:کتاب، همیشه یکی از دغدغه های زندگی من بوده و بایسته است در پردازش به این موضوع، بروز باشیم و کتاب را وارد گوشی هاي مردم کنیم.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه برای “اهدا و نذر اشتراک کتابخانه‌ی مجازی” در بستر برنامه‌ های کاربردی . یعنی اختصاص امکانی در این برنامه با همکاری رادیو برای اهدای فرصت کتابخوانی به دیگر هموطنان؛ همچنین با در نظر گرفتن تخفیف برای دوستداران اهدای کتاب انجام پذیرد. شهرزاد افزود: یعنی هرکسی بتواند از هرکجا برای دعوت افراد و اهدای اشتراک کتابخانه‌ی مجازی به آن‌ها اقدام کند. سعی داریم نذر کتاب را که سالهاست به آن‌ پرداخته ایم در فضایی جدید ادامه دهیم. به این ترتیب، پویش سراسری اهدا و نذر کتاب و ترویج کتابخوانی شکل می‌گیرد.
زهره سربازی، یکی از تهیه کنندگان برنامه گفت: سعی رادیو ایران این است که در زمینه‌های فرهنگی کار تازه و ابتکاری انجام دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر اهدای کتاب ویژه مناطق محروم، برای مشارکت شنوندگان،رادیو ایران از مخاطبان می خواهد تا هر کدام دو مورد از کتابهای مفیدی که به صورت رایاکتاب مطالعه کرده اند معرفی کنند تا به اطلاع عموم برسد .
وحید بیات دیگر تهیه کننده برنامه «کافه هنر» گفت: علاوه بر معرفی رایاکها وکتابهای دیجیتال می توانند پیشنهادهای خود را برای عرضه کتاب در حوزه ی دیجیتال ارائه دهند. و ما این پيشنهادها را به مسیؤلان و مدیران فرهنگی کشور ارائه می کنيم.
گودرزی مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران در پایان افزود: خلاقیت و نوآوری در کار فرهنگی گمشده این روزهاست و واجب است با کارهای جدید به دنبال تاثیرگذاری فرهنگی و جبران کاستی ها در حوزه فرهنگ و کتاب باشیم.
وی ادامه داد: کوشیده ایم با هم افزایی فرصت‌های جدید بیافرینیم. ایرانصدا و نرم افزار طاقچه در پویش رایاک همراه ما هستند و به مسائل یکی از بخش‌های مطرح این روزها که کتاب صوتی است هم خواهیم پرداخت.
شماره تلفنهای 22040086 و 22050009رادیو ایران و شماره پیامک 30000900 در اختیار مخاطبان است تا پاسخ های خود را ارسال کنند.
شایان ذکر است به ده نفر از برگزیدگان سه ماه اشتراک استفاده از کتابخانه رایانه ای طاقچه و ده رایاکتاب اهدا خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *